Zoals de titel al zegt, ik heb altijd zwarte vegen op mijn dek van het zadel. Ik heb echt geen idee hoe ik dat kan voorkomen. Ik vet mijn zadel regelmatig in, maar NOOIT met zwart, altijd met naturel. De binnenkanten van de zweetbladen doe ik minimaal, en toch zitten die strepen er elke keer. heel lastig, want ze gaan ook niet goed uit het dekje. Daarmee ook gelijk mijn tweede probleem: hoe krijg je die vlekken helemaal uit je dekje?
insmeren met Shout, dan even natmaken in inboenen met een (nagel)borstel. Dit doe ik ook om mijn witte rijbroek en schabrakken weer mooi wit/schoon te krijgen. Niet na de wedstrijd een weeek in de wasmand laten liggen natuurlijk!
Tis dat je het zegt. Ik heb net een dekje voorbehandeld met shout, net zoals jij het zegt alleen dan zonder het natmaken. Helaas...Vlekken er dus niet helemaal uit. Het dekje heeft 1 dag gelegen en was maar 1 keer gebruikt...
Ik pray het in met een spuitfles van de wibra, gele vloeistof even laten inweken en daarna een beetje dreft schuren met een borsteltje en dan ariel vloeibaar in de wasmachine en tata..schoon.
KimPower
Geplaatst: 22-08-09 22:39
Hier gaan ze er gewoon uit met oxi action max. Uit dat roze potje..
Ik vet het niet helemaal niet in, maar spaarzaam. Het zadel dat ik nu heb, is bijna drie jaar oud, maar ziet er nog perfect uit. Ik weet heus wel hoe je een zadel moet onderhouden Het ligt denk ik ook aan de stof van het dek, bij de Anky pads gaan ze er eigenlijk helemaal goed uit, maar bij een eenvoudigere stof niet zo. Ik ga in ieder geval niet schuren o.i.d., wat veravenne doet, dat is juist heel slecht voor de stof...
Dat bij een wit dekje vegen niet mooi zijn kan ik inkomen, maar bij huis? Maakt toch niet zoveel uit? En ook al was je het eruit in de wasmachine, als je weer 1x gereden hebt zitten de vlekken er toch weer
Het gaat mij er ook om bij een wit dek, maar als iemand een goede tip zou hebben die eenvoudig uit te voeren was, dan had ik die toegepast op alle dekjes natuurlijk.
amaretto20
Geplaatst: 24-08-09 09:11
kleinvosje schreef:
Het gaat mij er ook om bij een wit dek, maar als iemand een goede tip zou hebben die eenvoudig uit te voeren was, dan had ik die toegepast op alle dekjes natuurlijk.
ik gerbruik ossegal zeep van de schlecker ben er heel tevreden over
Rody01
Geplaatst: 24-08-09 09:12
Bij mij komt het er alleen op als mijn pony gezweten heeft...
Ik gebruik ook de ossengal zeep bij witte dekjes (heb bijna alleen maar witte). Even voordat het de was in gaat de zwarte plekken inwrijven en uitwassen. Dan is een dikke 99% van het zwart al weg. Vlek nog 1 maal inwrijven en dan direct de wasmachine in. Ik doe er waspoeder voor witte was + 1 schep vanish erbij. Stralend wit
kleinvosje
Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-09 11:00
Bedankt allemaal voor de tips, ik ga wat proberen!