Stüben springzadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xxx88

Stüben springzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 14:56

omdat ik binnekort terug ga beginnen springen wil ik rustig beginnen uitkijken naar een springzadel (2e hands) ofwel beginnen sparen voor een nieuw
ik wil een stüben springzadel omdat mijn zadelmaker zei dat die kwalitatief het beste zijn voor het paard en dit vind ik wel belangrijk en er zijn veel verschillende modellen dus er zal er wel 1 tussen zitten die ik aangenaam vind (hoop ik :P )

wie heeft hier ervaring met stüben springzadels ???
welke raden jullie aan ???

eventueel een foto zou wel fijn zijn ;)

groetjes

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 15:04

woon je toevallig in/ bij groningen? (koostra?)
Ik had een stubben roxan springzadel, divoza heeft hem in het assortiment, en dus op de website staan.
Erg fijn zadel moet ik zeggen, lekker steun van zowel knie als kuitwrongen, en net een iets diepere zit dan echt zo'n plat springzadel.
Dit was mijn enige zadel, dus ik reed er ook gewoon dressuur mee, en lekker buiten. Ik kan hem wel aanraden in elk geval.

wizewo

Re: Stüben springzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 15:15

Ik kan meespreken over de kwaliteit van stubben. Ik heb een vhz en een dressuur (tristan en colombo) en ze zijn beiden al wat ouder en beiden nog in uitstekende conditie, zeker als ik andere zadels van die leeftijd zie.

Een ding bij stubben. Pasvorm is nogal hard, dus als je lange buitenritten gaat rijden KAN het achterwerk wat gaan protesteren.

xxx88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 16:02

bedankt voor de reacties ;)

@marlo: ik woon in belgië.
ik zal het eens opzoeken. ik ben nu maar wat rustig aan het rond kijken, er zit nog geen haast achter

@ wizewo: ik weet dat stubben bekent staat voor harde zadels maar de kwaltiteit voor mijn paard gaat voor (en mijn achterwerk zal er dan wel aan wennen :P )
ik zou het ook alleen maar gebruiken om te springen, ik heb nog een dressuurzadel om dressuur met te rijden en te gaan buiten rijden

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 16:09

Het paard dat ik rijd heeft zowel stubben dressuur en springzadel. Nu rijd ik eigenlijk altijd op het dressuurzadel... maar woensdag ben ik verplicht in mijn les op het springzadel gezet... Voor mij een drama :D maar het zadel is niets mis mee!

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 16:17

Fijne zadels die echt lang mee gaan
Op 9 van de 10 springstallen waar ik heb gelopen rijden ze er op zowel de 'buurt'ruiter als de internatinale!
Is zeker de moeite waard om voor te sparen ;)

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 11:54

Ik heb een edelweiss de Luxe. Heerlijk zadel. Zit er erg graag op ook met een buitenrit. Aan de harde zit heb ik niet hoeven wennen, ik vond het namelijk erg meevallen. Ik heb helaas zo geen foto. M

Jzt_Steff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 13:04

De Edelweiss is inderdaad een superzadel. Heb ik een behoorlijke tijd veel plezier van gehad.. :)

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 17:26

een vriendin van mij heeft de Stubben Edelweiss de Luxe, ahh wat een fijn zadel!! echt zoo zacht, geweldig gewoon :).

Alagone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 17:28

Ik heb een Stuben Juventus, heeft een heerlijke stevige zit en ik vind hem echt niet hard.

zolady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 14:33

ik zelf heb hele goeie ervaringen met de edelweis en is dan ook zeker een aanrader ik zlef spring er nu 2 maanden mee en wil niet meer anders heb dan op vakantie op een ander spring zadel gereden maar dat vond ik niet zo fijn dus de na een edelweis is het wel moeilijk overstappen op een ander zadel
omdat de edelweis diepe knie wrongen heeft dus je kan je knieen goed aan klemmen tijdens het nemen van de hindernis

xxx88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 12:34

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 14:38

ik heb stubben edelweiss de luxe
en ik wil niet meer anders !
zo fijn en zacht voor een stubben.
maar moet straks wel, voor de dressuur is B en L te doen met springzadel maar daarna toch echt een dressuurzadel ;)
en nee mijn springzadel blijft ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 07:53

Stübben heeft idd een hele goeie kwaliteit van zadels. Welke het fijnst is, is uiteraard helemaal aan jezelf. Iedereen vind iets anders fijn.

Maar hou er wel rekening mee dat het belangrijkste is dat het op het paard past.

xxx88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 17:29

@rowo: ik vind het ook het belangrijkste dat het goed op het paard past ;)
daarom heb ik ook voor Stübben gekozen omdat mijn zadelmaker zei dat dit de beste zadels zijn voor paarden (hun rug)
ik ga (als het zover is) een zadelmaker laten komen en die een heel aantal modellen laten passen en dan ga ik ik uit degene die het beste op mijn paard liggen 1 kiezen.

groetjes

mOamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 17:55

xxx88 schreef:
@rowo: ik vind het ook het belangrijkste dat het goed op het paard past ;)
daarom heb ik ook voor Stübben gekozen omdat mijn zadelmaker zei dat dit de beste zadels zijn voor paarden (hun rug)
ik ga (als het zover is) een zadelmaker laten komen en die een heel aantal modellen laten passen en dan ga ik ik uit degene die het beste op mijn paard liggen 1 kiezen.

groetjes

Dat is erg verstandig:) Je zult daarna vast geen spijt krijgen, stübbenzadels zitten heerlijk en zijn kwalitatief ook echt super!

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:37

ik heb zelf ervaring met de stubben scandica en de siegfried. Ik vind persoonlijk de scandica veeel fijn zitten, het leer is stroever. De siegfried heeft wel erg fijne kniewrongen maar de zit is wel glad.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:41

Ik heb dit zadel te koop.
Het is een stuben siegfried 2 zeer weinig gebruikt!
Ik vind het een super fijn zadel maar aangezien ik nu western rijd heb ik er niet vel meer aan :)

Afbeelding
meer info en foto's via pb :)

visiontimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:15

Ik heb vroeger met een stuben siegfried op mijn paard gereden en daar liep hij lekker onder. Later heb ik nog een Edelweiss geleend van iemand voor een paar weken en die beviel ook heel goed! Over het algemeen dus goede ervaringen, maar toen ik een eigen springzadel nam pastte hij niet goed genoeg. Nu heb ik dus een Saint Lourdes Arwen zadel. Goede kwaliteit tegen een hele goeie prijs! :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:25

Ik heb ook nog een Subben Siegfried gehad.. Ik het spijt dat ik dat zadel ooit weggedaan heb.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:29

Ja, ik rij ook op de stubben siegfried.
Rij bijna nooit op het springzadel, bijna altijd op m'n dressuurzadel. Maar laatst reed ik er ook weer op en vind de overstap best makkelijk omdat het echt een lekker zadel is.
Alleen als je dressuurzadels gewend bent lijkt het de eerste keer net alsof je niets onder je kont hebt.
Maar het voordeel van de siegfried vind ik dat hij je bij je benen goed tegenhoudt als een paard weigert.