Bit vraagje???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

schaapie18

Bit vraagje???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 21:37

Ik las net dat een rolletjesbit een soort prikkeling geeft in de mond dit omdat het 2 verschillende materialen zijn koper en rvs.
Nu zit ik erover te denken mijn paard om een dubbelgebroken bit te gaan rijden ipv enkelgebroken.
Ik zag een dubbelgebroken watertrens met koperen bol tussenstukje en dacht dat lijkt mij best vriendelijk en door die 2 materialen vind die hem mischien ook wel lekker dus meer speeksel aanmaak.
Nu neemt die het bit in pricipe goed aan loopt fijn in de nageelijkheid maar wil meer onafhankelijk kunnen inwerken merk dat dit af en toe bij een hele lichte hulp al teveel is voor hem en wil daarom overstappen op dubbelgebroken.
Maar is het dan zo dat dit bit ook die prikkeling veroorzaakt in de paardenmond?

schaapie18

Re: Bit vraagje???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 17:14

Weet niemand hier het antwoord op???

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:18

Ik vind met bitjes dat het altijd een kwestie van uitproberen is, vaak staat er wel van alles bij beschreven maar geen een paardenmond is hetzelfde, soms moet je meerdere bitten proberen voordat je denkt ja dit is hem.

schaapie18

Re: Bit vraagje???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 12:13

Ja maar ik wil weten of dat het paard dan ook zo'n vervelende prikkeling kan krijgen van het bit?

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:49

dus je hebt nu nog een enkel gebroken bitje?
en je wilt overstappen op dubbel gebroken met koperen tussentukje?

ik vind zelf altijd dat dubbel gebroken bitjes veel onrustiger in de mond liggen dan een massief enkel gebroken bitje.
( uiteraard met een rustige hand moet het vrijwel niets uitmaken, maar toch vind ik enkelgebroken alijd fijner liggen)

het is zoals hierboven al gezegd werd even een kwestie van uitproberen. Elk paard reageerd anders op een bepaald bit.