Omdat westernrijden mij erg bevalt en mijn zadel sowieso vervangen wordt, ga ik op zoek naar een zadel voor mijn arabier met korte rug.
Het liefst van al wil ik een westernzadel met afneembare knop, vermits ik in de toekomst waarschijnlijk ook endurance ga rijden en ik vrees dat de knop dan in de weg gaat zitten. Voor de korte rug van mijn paard zou ik al een kort zadel moeten hebben en voor mijn rug liever iets dat niet te zwaar is...
Heeft er iemand tips? En een idee van de prijsklasse waarin ik terecht ga komen?
Het enige wat in mij opkomt is een barefoot arizona. Die heb ik ook voor mijn appie met korte rug, de knop kan je vervangen voor een gewone pommel. Hij is kort, en daarbij niet zwaar. Alleen wel boomloos en dat moet je willen.
Ja, Dubbeldun, maar ik wil geen boomloos meer vermits het mijn ding toch niet bleek te zijn...
Mooi zadel, Paintlinger, maar wil echt graag een afneembare knop.... Pfff, zal moeilijke zoektocht worden...
TiaraBungy
Geplaatst: 13-08-09 15:00
Bel anders Arthur even Hij heeft heeeeeeel veel zadels liggen, ook tweedehands. Ik heb bij hem ook een geweldig zadel gevonden voor mijn paardje met korte rug. (Zie mijn profiel)
Paintlinger
Geplaatst: 13-08-09 15:00
Dan moet me misschien eens in de collectie van podium gaan kijken.....dat is toch wel endurance gericht.
Bijke
Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-09 15:01
Podium heeft westernzadels met afneembare knop, maar kan er nergens ervaringen van vinden...
Je hebt ook boomloos die steviger zijn gebouwd en daardoor meer een boomzadel gevoel geven. Ik kan zelf ook niet meer lekker op Barefoot rijden, omdat ik dan te breed kom te zitten ondanks een slanke pony. Ik ben nu over naar de veel stuggere FreeForm en dat bevalt heel erg goed. Minder flexibel maar wel beter voor mijn heupen en onderrug.
Startrekk heeft bijvoorbeeld ook een hele mooie westernmodellen in de collectie zitten waarvan het basis model ook in shorty van 56 cm lang verkrijgbaar is. Knop is alleen niet afneembaar. Daarvoor hebben ze dan weer een enduro model.
Ik denk dat de equiflex 131. een heel leuk zadel voor je is, op en top western zonder knop.
En ze worden best veel aangeboden op MP ed.
Bijke
Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-09 15:10
Equiflex vind ik niet direct met afneembare knop...
Boomloos wil ik echt niet meer, zelfs niet in een ander model, vermits ik langere afstanden wil doen en in de toekomst endurance wil starten en boomloze zadels minder geschikt zijn voor langere afstanden en veel lichtrijden.
Paintlinger, direct, als ik er een knop op kan schoeven en die er zelf weer af kan doen... Ik heb bij Arthur ook gehoord of dit een mogelijkheid zou zijn en wacht zijn antwoord nu nog af...