Voor mijn haf (voor erbij) kan ik een bruin Zaldi zadel van ± 15 jaar kopen. Zadel ziet er nog erg goed uit. Heeft iemand ervaringen met dit merk en heb je een idee wat dit nog ongeveer mag kosten?
Zaldi is een erg goed merk. Hebben er 1 (dressuur) gehad van 10 jaar oud, als je zei dat ie 1 jaar oud was, geloofde je het ook. Hele goede kwaliteit leer o.a. Leverde toen nog 400,00 inruil op, bij aankoop van een nieuw (ander) merkzadel. Tja wat 'die van jou' zou mogen kosten ligt aan model en staat. Ga er wel van uit dat je de vulling in de kussens moet laten vervangen, meestal zijn die van 2e hands zadels toch onregelmatig etc. Dit vind ik het grootste struikelblok mbt 2ehands zadels. Vulling vervangen kost je al gauw 100,00 euro.
aliealie
Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-09 10:50
Het is een type veelzijdigheid, naar mijn idee neigt het naar springen. Het zadel is in goede staat maar niet erg goed ingevet en op de lepel ook wel wat lichter van kleur geworden.
Ik heb een Zaldi Oro spring te koop. Fijn zadel, maar past helaas niet op mijn paard. Verder ervaring met de New Kent. Ook een fijn zadel. Zaldi is het geld beslist wel waard.
aliealie
Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-09 21:02
en wat zou het in grote lijnen ongeveer mogen kosten denken jullie?