lemetex, Jc of kentaur

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

armanike

lemetex, Jc of kentaur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 21:26

Hoi

Ik zit een beetje met een dilemma.
Ik heb drie zadels wat mij wel interesseren.

1: lemetex 200 euro
2: jc 150
3: kentaur 150 (maar met scheur)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Welke zoude jullie kiezen?
De eerste is bijna zo goed als zeker dat ik die koop.
Maar ik twijfel nog tussen de laatste twee.

Heeft misschien iemand ervaring ofzo met deze zadels?
Groetjes

Salama

Re: lemetex, Jc of kentaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:26

die jc heeft een vriendin van mij ook, rijdt als een kussentje, heeel comfortabel :) die zou ik echt doen, en als ie niet past, verkoop jehem ook makkelijk, makkelijker dan de kentaur ;)

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:31

Normaal gesproken zou ik Kentaur kiezen, dan JC en als laatste Lemetex. Misschien kun je nu beter de JC pakken ivm de scheur in de Kentaur. Lemetex vind ik vaak wat hard en stug. Maar Kentaur en JC zitten een beetje in dezelfde klasse.

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:04

Ik heb zowel een JC als een Kentaur zadel en die zitten allebei goddelijk, kwaliteit vind ik vergelijkbaar. (of misschien JC nog een beetje beter)
Als ik kijk naar de types op de foto's neig ik meer naar de Kentaur, dat JC zadel heeft mijn buurmeisje ook en die vind ik een vrij harde zit hebben.

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:28

_Lauwtje_ schreef:
Ik heb zowel een JC als een Kentaur zadel en die zitten allebei goddelijk, kwaliteit vind ik vergelijkbaar. (of misschien JC nog een beetje beter)
Als ik kijk naar de types op de foto's neig ik meer naar de Kentaur, dat JC zadel heeft mijn buurmeisje ook en die vind ik een vrij harde zit hebben.

Dat is nieuw voor mij, ik heb nog nooit een JC gezien die langer meeging als 10 jaar laat staan dat ze fijn zaten of goede bomen hadden.

Zoals in het andere topic al aangegeven zou ik kiezen voor Kentaur, hoewel de Lemetex ook wel een goede naam heeft. Deze komen nl. bij dezelfde plek vandaan als Stubben. Tegenwoordig heten deze zadels anders. Ik heb alleen wel ooit gehoord dat je goed moet controleren wat er in de kussens zit. Aangezien 1 soort niet kon worden aangepast. Dat is dus ook even informeren bij een zadelmaker.

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 13:48

Mijn JC dressuurzadel is inmiddels zo'n 7 jaar oud en ziet er nog picobello uit, het enige waarvoor de zadelmaker is geweest is om de vulling te vervangen. Daarvoor had ik een JC vzh zadel en dat was ook een super fijn zadel, paste alleen niet meer dus daarom weggedaan.
En met de bomen mankeerde ook helemaal niks. Er heeft trouwens een topic op bokt gestaan waarbij ze een jc zadel uit elkaar gehaald hebben en daaruit kwam dat het zadel er prima uitzag van de binnenkant!

En fijn zitten is een kwestie van smaak, ik kan niet op zadels van euroriding zitten maar m'n jc saphir vind ik heerlijk, jc rubin vond ik ook fijn, maar de jc rubin van m'n buurmeisje vind ik dan weer niet lekker zitten.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 14:33

Dus kan ik beter niet voor de lemetex kiezen?
De eigenares zei dat het vrij zacht zat met een diepe zit.
Hoewel ik vroeg voor een hardere platte zit, zei ze toch dit.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 14:52

En heeft iemand ervaring met pagony diamant.
Of stubben.
Maar ik zoek eigenlijk een zadel wat mij goed ondersteund bij het springen of gewoon rijden.
Welk zadel zou dan het meest geschikt zijn.
Stubben
lemetex
pagony
kentaur
jc

Een stevige zit heb ik nodig dus.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 14:55

Degene die het beste op je paardje past ;)

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 15:01

Ja als hij niet past ga ik er heus niet mee rijden :p hoor?
Ik vraag nu gewoon wat het beste bij mij zou passen, dan kan ik iets in die richting zoeken.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 15:02

De JC

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 15:03

Ik denk dat je gewoon beter wat zadels kan proberen. En belangrijker: kijken wat het beste op je paard past.

Wat de één een fijn zadel vindt, vindt de ander vreselijk. En ook over kwaliteit wordt er flink gediscussierd, maar je kan dan beter een goedpassend middenklasser op je paard hebben liggen die lekker zit dan een niet lekker zittend en niet goedpassend super zadel die 40 jaar meegaat.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 17:49

Afgaand van de foto's zou ik zeggen de JC.

Wij hebben hetzelfde zadel hier op een van de C-ers liggen en het zit heerlijk. Bovendien denk ik dat JC makkelijker weer te verkopen is dan lemetex, die kentaur met scheur zou ik aan beginnen.

Verder ben ik zeer te spreken over mijn stubben springzadel maar die zadels zitten wel in een hele andere prijsklasse dan de zadels die je in je beginpost hebt staan.

Pagony, Rossner en JC zijn vergelijkbare zadels.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 23:14

Bedoel je dat ik aan het kentaur zadel met de scheur niet moet beginnen?

Mvg Sanne

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 23:18

Haha ik ga de hele andere kant kiezen ...lemetex!! super leer,ik ben erg tevreden over hun kwaliteit,ik heb bv al 10 jr lemetex beugelriemen en ze zijn nog steeds superzacht en gelijk,en ik rij vaak door de modder en wat al niet.even met zadelzeep en t is weer als nieuw