[WN] Western showhalster

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

manutjuh

Western showhalster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 17:22

Ik ben al langere tijd op zoek naar een mooi zwart showhalster. Maar of hij is te duur óf ze zijn niet zwart. Ik wil graag een zwarte omdat mijn paint zwart is, en ik bruin niet zo mooi vind staan op een zwart bont paard.

Weet iemand waar ze een betaalbaar zwart halster verkopen. Ik loop geen wedstrijden, dus dan vind ik het zonde om een duur halster aan te schaffen.

2e hands mag ook. Maar ook die kan ik niet vinden.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:32

staat er op marktplaats niks? kan je altijd wel een hoop vinden!
ik vind bruin op een zwart hoofd zelf heel mooi! maar zwart is mooier op een wit hoofd!
ik hoop dat je wat leuks kan vinden!

manutjuh

Re: Western showhalster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 17:35

Op marktplaats staat 1 bruin halster. Voor de rest niks.

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:46

Hoe is het hoofd van je paard gekleurd want als hij veel zwart heeft in het hoofd zal ik juist voor een light oil kleur gaan
Dat steekt meer af

Zwart is idd alleen mooi op een wit hoofd

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 17:49

Hij heeft verder geen kleur op zijn hoofd. Er zit een klein beetje bruin door zijn vacht maar dat is van de zon.

Licht leek me ook mooi, maar zwart vind ik iets stoerder, en dan valt dat zilver beter op. Bij bruin vind ik vaak het zilver wegvallen omdat de kleur al opvalt.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:35

Ik zou mooi voor lightoil gaan :j Als het zilver blinkt, dan zie je dat echt wel :j Ik vind zwart juist enorm goedkoop staan (sorry! :D). Leer is tenslotte van nature niet zwart.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:37

ik zou doorsparen voor een goeie, maar dan 2ehands.
je ziet gelijk het verschil tussen cheap en kwaliteit.de jury dus ook...

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:44

XoNo schreef:
Ik vind zwart juist enorm goedkoop staan (sorry! :D)

Vind ik eerlijk gezegd ook. Die goedkope westernzadeltjes zijn ook vaak zwart.

Is het trouwens om mee te showen (halter/showmanship) of gewoon voor de heb? Als je ermee wilt showen zou ik zeker niet voor zwart gaan. Als het voor jezelf is dan moet je gewoon lekker doen wat je mooi vindt :D.

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 18:48

Ik ga geen wedstrijden lopen met hem. Wil zo'n halster voor de paar keer dat ik foto's van hem maak. En voor die paar keer dat ik hem zal gebruiken ga ik geen duur halster kopen. ;)

Heb er nu een gevonen in dark oil, die vind ik ook wel mooi, zelfs mooier dan zwart. Light oil begin ik echt niet aan, dat vind ik echt een vreselijke kleur. Dat staat alleen op lichte paarden mooi vind ik.

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 18:49

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:29

Dat ziet er uit als een mooi halster :j

Maar ik ga met spicegirl mee, ik zou liever voor een tweedehands gaan van een goed merk.
Heb ik uiteindelijk ook gedaan, gisteren binnen gekregen van een bokker :)

Op Ebay(.com) staan trouwens ook wel leuke showhalsters!

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:31

ik heb ook een zwartbont paard (tinker) en daar wilde ik per se een zwart hoofdstel voor.
toen ik die niet kon vinden in mijn smaak heb ik een ligt oil hoofdstel gekocht met de bedoeling hem zwart te verven.
maar eerst wilde ik eens proberen hoe het stond voor ie zwart was en het stond mijn paard echt heel goed, veel beter dan ik verwacht had! dus nu blijft het hoofdstel ligt oil

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:57

Ik heb toen der tijd ook de halve wereld afgezocht naar een mooi zwart western hoofdstel.. (geen halster) Vind echt dat er te weinig aanbod is in mooi zwart western tuig.. Ook in zadels is er heel weinig keus.. Of je hebt een super goedkoop, kwalitatief slecht zadel..

En bruin hou ik gewoon niet van.. Op m'n zwarte paard vind ik zwart t mooist..

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 21:41

dat is omdat zwart geen kleur is die officieel in westerntack wordt gebruikt. is beetje wannabee zeg maar....

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 23:01

enkele hele dure merken maken het op verzoek.DC heeft een working tack lijn ervan.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 07:30

Pienb schreef:
dat is omdat zwart geen kleur is die officieel in westerntack wordt gebruikt. is beetje wannabee zeg maar....

Ja zoiets begreep ik al.. Helaas voor mij.. Ik gebruik het ook puur recreatief.. Voor het buiten rijden..

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 10:07

Pienb schreef:

Hoezo is het nou weer wannabee ? Als jij als enige met een zwart zadel gaat rijden is het juist geén wannabee. Het is pas wannabee als je mensen kosten wat kost na gaat doen en dan alles in de zelfde kleur als iedereen aan schaft zonder naar kwaliteit te kijken.

Ik doe liever wat ik mooi vind, light oil vind ik gewoon lelijk, op een bont paard niet maar wel op een donker paard. Ik vind het cheap staan, dus doe ik het niet. Als andere mensen het mooi vinden is dat hun smaak, gelukkig bestaat er zoiets als verschillende smaken.

Het is mij al vaker opgevallen met mijn paard. Ik heb een paint gekocht, maar sta op een normale stal waar voornamelijk dressuur word gereden. Dus word ik hier in de buurt altijd maar raar toegesproken door westernruiters als ik dat vertel. En gek genoeg hebben de dressuur en spring ruiters hier op stal nog nooit raar er over gedaan. Vind ik genoeg zeggen over de clubjes mentaliteit die er vooral in de western heel erg heerst.

Volg liever mijn eigen smaak en dat ik het gewoon mooi vind, dan dat ik als een bezetene achter mensen aan ga hollen omdat ik anders niet in de smaak val. Als je het niet mooi vind, heel fijn.

Maar als je alleen te zeggen hebt dat het niet mooi is en goedkoop is en wannabee is heb ik liever dat je niet reageert. Ik vraag of mensen weten waar je het kan kopen, niet of je even je ongezouten mening wil geven over of de kleur en de prijs je wel of niet aanstaat.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:11

Nounou, rustig maar hoor :+

Wat je altijd nog kunt doen is een zwart lederen halster kopen en bij montana silver een setje kopen die je er zelf op (laat) zet(ten).

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:27

Check Ebay inderdaad eens of sites als Rods. Als jij voor zwart wilt gaan moet je dat gewoon lekker doen. Wanna be ....lekker boeiend.

Ik rijd met mijn hafje western met een boomloos zwartleren zadel van een goed merk (lekker weinig onderhoud en bij regen kan je gewoon buiten blijven :D ). Daar moet dus nu ook een zwart hoofdstel bij komen. Dat zal volgens de geldende normen wel niet mooi zijn, jammer dan. Ik vermaak me helemaal prima met de zoektocht naar mooi zwart tack en als ik niets naar mijn zin kan vinden wordt het inderdaad zelf verven.

De optie om zelf Montana silver op een "gewoon" zwartleren halster te zetten is ook een goede.

Veel plezier en succes met je zoektocht!

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 18:05

XoNo schreef:
Nounou, rustig maar hoor :+

Wat je altijd nog kunt doen is een zwart lederen halster kopen en bij montana silver een setje kopen die je er zelf op (laat) zet(ten).

Dat is wel een goede tip ja. Heb een pb gehad van iemand die zelf halster maakt, die is met een opleiding bezig daarvoor, maar die kon niet aan de zilveren platen komen. Dus dat is wel fijn dat jij dat nu net zegt :D

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 18:18

Ik heb destijds via de oregon trail tack store en hele set montana silver op mijn zadel laten zetten, ik weet zeker dat zij je ook kunnen helpen aan een setje halter-zilver en ze kunnen het er ook nog voor je opzetten :j

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 18:42

Een nederlandse site is altijd makkelijker als een buitenlandse.

Op die site van Montana stonden rechthoekige platen voor aan de bakstukken, zijn die ook geschikt voor op de neusriem of moet je dan een andere maat hebben ?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 19:01

Volgens mij wel, maar ik meen me te herinneren dat montana veel meer verschillende soorten levert dan die je op de website vindt. Wat betreft de bakstukken, dan zou je even moeten meten of die qua lengte ook op de neusriem passen.

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 19:06

Ja dat zou ik dan kunnen doen inderdaad. Eerst even kijken voor een geschikt halster. Want ik neem aan dat de bakstukken en neusriem plat moeten zijn, en niet bol.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 20:31

Klopt :j