mooie lage geen standaard neusriem

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

IrisenUledi

mooie lage geen standaard neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 16:21

hallo,,

ik zoek een apparte zwarte lage neusriem die niet standaart is of evt met hoofdstel te verkrijgen is maar het liefste een losse.

kom niet met antwoorden zoals dat ik haar op een gecombineerde of hoge neusriem moet rijden want dat gaat gewoon niet bij haar

het is of een lage of een mexicaan maar ik heb al een hele mooie mexicaan daarom zoek ik nou nog een mooie lage neusriem. want ik heb nu een gewone lage neusriem maar die vind ik zo saai
haar maat is Full of een hele grote cob

deze heeft ze nu
Afbeelding

Belker

Re: mooie lage geen standaard neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:10

Ik heb er zelf 1 van Dobbert. Erg mooie kwaliteit.

GWENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:27

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:40

Die heb ik in het zwart.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:54

Die van Döbert is inderdaad erg mooi. Je kan anders eens bij een tuigmaker langsgaan, en zelf met een ontwerp komen. In principe hoef je alleen het neusgedeelte te laten vervangen, en dat kan zo'n tuigmaker prima. Erg duur kan dat niet zijn, het is maar een klein stukje leer.

Bijvoorbeeld: dubbel leer, opengewerkt met een andere kleur er onder, apart stiksel erover heen, breder bovenop en aan de zijkanten/ ingesnoerd daartussen, gevlochten, etc etc.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:18

Welke maat (in centimeters) zoek je? Er zijn volop winkels en sites met leuke en mooie lage neusriemen, met steentjes, lijntjes erin, verschillende kleuren lakleer, rondgenaaid, gevlochten, wat je maar wil tot 23 centimeter (gemeten tussen de ringetjes). Weet niet of dat groot genoeg is voor jouw paard?

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:19

je zou ook eens bij ijslandershops kunnen proberen, die hebben vaak wel aparte lage neusriemen

IrisenUledi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 10:06

hestejente schreef:
Welke maat (in centimeters) zoek je? Er zijn volop winkels en sites met leuke en mooie lage neusriemen, met steentjes, lijntjes erin, verschillende kleuren lakleer, rondgenaaid, gevlochten, wat je maar wil tot 23 centimeter (gemeten tussen de ringetjes). Weet niet of dat groot genoeg is voor jouw paard?

ik ga dalik is meten hoe lang die nu is

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 17:18

Ik heb er zelf één bij döbert laten maken, i.c.m. een s&t-hoofdstel (dus hoog en laag) dus de prijs los weet ik niet. Die heb ik bruin laten onderleggen, staat heel chique.

IrisenUledi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 17:21

tot 23 cm is echt te klein hij is ong 28 cm

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 17:30

28 cm is de gewone full. Ik heb 2 van de mijne even opgemeten (merkloos en döbert, stübben niet opgemeten maar valt hetzelfde), die zijn 28 cm. Dus geen zorgen, ze zijn er voldoende.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 21:03

hestejente schreef:

Ben vooral benieuwd waar jij een lak africhtingsneusriem hebt gezien. Dat lijkt me wel iets voor mijn paard!

IrisenUledi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 21:46

en die met steentjes ben ik ook benieuwd naar..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 21:51

Neusriemen met lakleer, sierstiksels of gevlochten neusriemen: http://www.westeindruitersport.nl/websi ... 85&Index=5 Voor neusriemen met steentjes even onderaan de pagina een pagina terugbladeren, en dan onderaan. Alleen zijn deze neusriemen dus wel te klein voor een paard van sportwarmbloedafmetingen...

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 08:53

Wat jammer zeg, ze zijn echt super leuk! Je zou een ijslandershop moeten vinden die ook zelf leer bewerkt en er iets aan kan veranderen. Ik ga googelen!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:21

Die met de rode lijn erin vind ik erg leuk, ik wil alleen een neusriem met halsterringen en niet met ronde ringetjes O:)

Wat ik ook wel eens heb gedaan is zelf wat knutselen aan een oude, lelijke (en nogal ranzige, dus eerst schoongemaakt) neusriem. Wacht, ik zoek er wel even een fotootje van op :)

Edit: van dus die oude neusriem en een stukje paars betabiothane heb ik dit gemaakt:
Afbeelding
Kun je dus zo lang/groot maken als je zelf wil :D Deze neusriem had mijn paard bij zijn vorige eigenaar, en was te krap. Aan een 21 heeft hij met zijn grote hoofd gewoon niet genoeg. En nu is hij 24 centimeter ;) Ik houd van kleurtjes, dus zo heb ik een vrolijke, gepimpte neusriem. Mijn instructrice vindt 't niks maar ik lekker wel.

En ik heb ook nog deze (met inmiddels een ander bit erbij), gewoon uit de winkel: http://www.mijnalbum.nl/Foto-AL7SIPTP-D.jpg En hier te zien op paard: http://www.mijnalbum.nl/Foto-HOLEM8VS-D.jpg
Deze is voor netjes, ik wilde persé halsterringen en dit model vond ik mooi (die van Ástund ook maar mijn portemonnee was het niet met zo'n aankoop eens :+ ) Op het kinriempje kun je trouwens op de eerste foto ook zien dat er 23 in is gestanst.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 16:27

Ik vind vooral je neusriem voor netjes mooi, halsterringen maken het zeker mooier. Ik heb inmiddels een mailtje gestuurd naar een tuigmaker voor een wat bredere, onderlegde soepele neusriem met lakleer afwerking. Ik wil de sluiting achter de oren en nu weet ik dat ik ook halsterringen wil. Misschien laat ik wel een heel hoofdstel maken. Eerst maar eens afwachten of ze dit kan en wil en wat het kost.