ervaring met veiligheids voetstop?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Teigetje008

ervaring met veiligheids voetstop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 11:23

Ik zou graag jullie ervaringen horen over de veiligheids voetstop (zo noemen ze hem bij divoza ;) )

We zitten er over na te denken om die evt. aan te schaffen voor onze manege-ponies, echter zijn ze 50 euro per paar zonder de beugels. Ik heb hier zelf geen ervaring mee, van daar mijn vraag: wat is jullie ervaring?
Zijn dit goede dingen om het -er-volledig-inschieten-met-je-voet- tegen te houden? Of zweren jullie bij de "standaard" veiligheidsbeugels? (die met de elastieken is niets voor ons, de kids zijn licht om die dingen "los" te laten schieten).

Ik heb het over deze dingen:
Afbeelding

Alvast bedankt!

biancavos

Re: ervaring met veiligheids voetstop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:26

Met deze heb ik geen ervaring, maar ik heb deze http://www.outdoor-riding.com/shop/prod ... product=25
Zijn goedkoper en is inclusief beugel. Ze bevallen mij erg goed, het voorkomt idd dat je voet erdoor schiet. Daarnaast zit er ook een heel klein beetje vering in de beugel.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:32

deze kunststof beugelstops werken prima en zijn een stuk minder duur.
je kan ze gewoon aan standaard beugels hangen, op de plaats waar normaal het rubber voetbed zit.
ze bestaan in 2 maten (volwassenen en kinderen).
ik heb ze aan onze 2 ponyzadels hangen.
(ik rijd zelf met camarguebeugels om het gevaar van doorschieten tegen te gaan)

super dat je dit wil gaan doen voor de veiligheid van de kids, niet veel maneges die dit doen +:)+

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 21:50

Bedankt voor jullie info! Die van 17,50 schelen wel een stuk met die ik had gevonden! Ik zal eens overleggen in het bestuur of het wat is!

felicity

Re: ervaring met veiligheids voetstop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:54

Wij hadden ze ook voor de manege ponies. Ik vind het een heel goed alternatief. Kinderen hebben toch al gauw de neiging om hun hele voet in de beugel te steken. En dit voorkomt dat ze blijven hangen.