Ervaring niet, maar de prijs is zeker interessant. Ik twijfel of de 1 cm dikke neopreen inlages dik genoeg blijken, dat ligt aan de kwaliteit. Maar zo niet dan kun je vrij simpel zelf extra/andere inlages erbij doen. Bijv. geknipt uit een dikke vilten onderlegger.
Volgens mij is het veelzijdig model, juist geen dressuur. Ik wil er gewoon een extra dekje bij hebben voor reserve, want het duurt even voor ze droog zijn na het wassen.
En die inlages, waarschijnlijk gaan die uit de barefoot pads wel passen.
Sies
Geplaatst: 13-08-09 15:21
zij schreef:
heb even gekeken, want leek mij wel wat misschien, maar ze hebben alleen dressuurmodel? :S
Prima pad hoor , inlages zijn ook wel okee maar kun je natuurlijk altijd vervangen.
Het is dat Barefoot tegenwoordig andere pads heeft die weer wat extraatjes hebben , maar als ik moest kiezen een Grandeur of deze kopie....dan zou ik toch echt voor de kopie gaan , is ècht geen geld wat ze ervoor vragen
Kijk ik weet natuurlijk niet hoe de levensduur / slijtvastheid is , maar het is een prima pad zover ik zie en voor dat geld koop je gewoon een 2e erbij
ttpaard
Geplaatst: 16-08-09 12:33
Die pad gebruik ik voor onder een Cherokee maat 1, prima pasvorm. De kwaliteit van de Grandeur/Barefoot pads is echter beter. De inlages zijn van ander materiaal en minder stevig / dik. Het het dekje zelf is ook minder dik. Bovendien mist de pad de inkeping aan de voorkant. Het wollige materiaal aan de onderzijde lijkt overigens hetzelfde. De pad kost natuurlijk ook minder en daar is de kwaliteit naar. Voor de prijs is het een redelijke pad.
Zou iemand voor mij de maten van de pad willen opmeten? Ik wil graag weten of ze ook onder mijn boomloos zadel passen
ttpaard
Geplaatst: 18-08-09 17:23
Dit zijn de afmetingen:
Ruglengte: 64cm. Hoogte (van midden rug tot beneden): 52cm
skessa
Geplaatst: 18-08-09 18:42
dank je best nog groot dus . De ruglengte kon zelfs wel eens te lang zijn voor mijn ijslander.
drenthie
Geplaatst: 19-08-09 06:08
Ik heb er een voor onder mijn cherokee maat 2 als reserve. Voor als de grandeur ligt te drogen. En dat past prima. Het dekje en inlages zijn idd dunner. Of de inlages uit de grandeur erin passen heb ik nog niet geprobeerd.
oh maar dat geeft niet, als de pad langer is als het zadel (dat bedoel je denk ik he?) als het maar lang genoeg is bij de zweetbladen,want dat valt nog niet mee volgens mij
steenbok1980
Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-09 09:28
Helaas, het dekje krijg ik met geen mogelijkheid onder mijn BF cherokee mt 2
drenthie
Geplaatst: 01-10-09 10:50
Dat is vreemd. Bij mij past tie toch echt
steenbok1980
Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-09 15:15
Ik kan de pad aan de achterkant niet vastzetten, nu gaat ie schuiven.....en in de totale lengte krapjes, kan maar net. Misschien zijn de dekjes en/ of het zadel iets veranderd? Zou ook kunnen!
Dat dekje heb ik ook voor mijn boomloze zadel, mij bevalt hij prima!
ttpaard
Geplaatst: 04-10-09 12:42
Ik heb aan de achterkant precies op het midden een strookje klittenband genaaid en dat strookje zet ik dan vast onder het achterboogje van het zadel. Daar zit een strookje materiaal wat aan het klittenband hecht. Ideaal, eventueel schuiven is niet meer mogelijk.
AnnebelleVD
Geplaatst: 08-03-10 17:52
Sorry dat ik dit topic weer aanhaal maar heeft iemand een idee of deze pad onder een atlanta kan? maatje 2
steenbok1980
Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-10 08:16
ttpaard schreef:
Dit zijn de afmetingen:
Ruglengte: 64cm. Hoogte (van midden rug tot beneden): 52cm
Volgens de boomloosrijden site maten atlanta 2: 68*45 padmaat, ben bang dat dit dus erg klein gaat worden