Hallo ik heb een vraag. Misschien een blonde vraag maarja. Ik snap niet als er gezegd wordt dit is een 16,17 of 18 inch zadel. Waar heeft dat mee te maken?? Met de breedte ofzo?? En hoe meet je dat dan??
De inchmaat is jouw kontmaat (en heeft ook te maken met bv de lengte van je bovenbenen!) De boommaat is de breedtemaat van je zadel voor de paardenrug.
Jol1
Geplaatst: 12-08-09 09:11
Het heeft niet alleen te maken met je achterwerk, maar ook met de lengte van je benen. Als je hele lange benen hebt, dan heb je een grotere maat zadel nodig. Dit is omdat je anders met je knieën over je zweetbladen heen uitsteekt.
anitaolja
Geplaatst: 12-08-09 11:31
Maar pas op met de inch, want mijn fjord heeft een korte rug, dus 16 inch en mijn kont 17 inch.......had een 18 inch Isabell Werth gekocht maar bleek dus veels te lang te zijn voor haar rug, heb nu een goed passend (voor ons allebei ) het is een WOW zadel geworden en ben er superblij mee en mijn fjordje ook
en als jij een 18 inch nodig zou zijn, kan het best zijn dat dat niet op je paard past. zadel mag nl niet voorbij de 18e rib komen. Dus wat jij nodig bent qua zitgedeelte isniet automatisch passend voor je paard!