[WN] Western hoofdstel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sissi87

Western hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 18:14

Is er iemand bekend met dit hoofdstel: http://www.huppa.nl/sytske/Joomla/index ... t&Itemid=1

Ik vind het er mooi uit zien, maar ik zie dat ze alleen maat shet/pony & full verkopen, weten jullie hoe deze maten vallen? Ik rijd een arabiertje met een smal hoofd, en weet niet of full te groot is en shet/pony te klein...

alvast bedankt

git

Re: Western hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:18

ja, heb ik een gehad.
koste toen 14 euro nog wat bij just western.
kwalitatief niet geweldig, sterker nog, dun leer, roestende gespen enz. spaar liever nog een maandje verder en koop een stevig leuk hoofdstel. Wel wat duurder, maar gaat een leven lang mee.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 18:19

git schreef:
ja, heb ik een gehad.
koste toen 14 euro nog wat bij just western.
kwalitatief niet geweldig, sterker nog, dun leer, roestende gespen enz. spaar liever nog een maandje verder en koop een stevig leuk hoofdstel. Wel wat duurder, maar gaat een leven lang mee.

het probleem is dat ik haast geen westernhoofdstellen kan vinden in maat COB....

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:21

Bijna alle western hoofdstellen zijn in de maat cob. Is eigenlijk de meest voorkomende maat in het western rijden. Dit omdat de meeste western gefokte paardjes geen groot hoofd hebben.
Kijk eens bij Arthur of bij justwestern.nl . Ik zou niet via online bestellen, maar gaan kijken. Dan zie je en voel je wat je krijgt voor je geld.
succes

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 18:23

arthur wat is dat een site?

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:25

arthurs western store heeft ook een site, maar is vooral een betrouwbare, goede western store. Als je niet het goedkoopste van het goedkoopste wilt, dan is hier kwaliteit te koop, maar er zijn vast nog heel veel andere winkels waar kwaliteit te koop is, maar zo'n hoofdstel is niet te koop voor 30 euri's

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:27

dat hoofdstel is gewoon erg cheapie.de kwaliteit dus ook!beter idd doorsparen voor een goede.
de standaard hoofdstellen zijn quarter-size.beetje tussen cob en full in. meestal erg ruim verstelbaar.
maar mijn QH heeft een klein koppie, dus ook zij past geen standaard maat.
de maat die je dan moet hebben, is arab size!
je boft, ik heb er nog een te koop. ;)

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 18:37

spicegirl schreef:
dat hoofdstel is gewoon erg cheapie.de kwaliteit dus ook!beter idd doorsparen voor een goede.
de standaard hoofdstellen zijn quarter-size.beetje tussen cob en full in. meestal erg ruim verstelbaar.
maar mijn QH heeft een klein koppie, dus ook zij past geen standaard maat.
de maat die je dan moet hebben, is arab size!
je boft, ik heb er nog een te koop. ;)

oh wat voor dan? Ik zag in je profiel de onderste foto, mooit hoofdstel zeg!!! Waar komt die vandaan? IS dat ook een maat cob?

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:43

Ik heb hetzelfde hoofdstel gehad. Ik heb het tweedehands gekocht, maar de roest spatte er al vrij snel vanaf. Ik heb nu een vreselijk gaaf hoofdstel gekocht bij Horseman Outfitter. Ik wilde er een foto bij plaatsen maar dat lukt me dus niet. Ik zou als ik jou was zeker doorsparen voor een goed hoofdstel.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:08

@sissie-zoals gezegd, mt. cob bestaat niet in western. maar ja, deze is arab size.voor mij handgemaakt in de VS door een designer, met echte ( half)edelstenen.zal niet in je prijsklasse liggen ;) :P
ik heb toevallig een set gekocht, in de VS.maar ik wil alleen de teugels hebben, en niet het hoofdstel wat er bij hoort.heel mooi, goede kwaliteit.ik vraag er 75 euro voor.
als je meer interesse hebt, heb ik foto's.zoniet, even goede vrienden ;)

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 21:15

Sorry, dat is me teveel..

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 07:13

dat is inderdaad een roestbak hoofdstel. Plaats eens een topic onder het western gedeelte op Bokt, daar zullen meer mensen zitten met westernspullen die ze over hebben. Ik heb al mijn hoofdstellen in maat cob, totaal geen problemen mee qua maat.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 15:29

jouw paard heeft dan ook geen klein hoofdje.
in de kleine maten is er moeilijk iets te vinden. de dure merken in de VS maken soms op bestelling een kleinere maat.heel soms hebben ze hem al in arab size.de rest is allemaal standaard.
ik had 5 dure showhoofdstellen, alles was te groot voor trien.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:33

HAR-->WN-TR

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 17:12

Als je echt een moeilijke maat hebt, kan je ook naar een one ear kijken. Die kan je bijna altijd zo klein en zo groot maken als je wilt. Wij hebben een gewoon kaal western hoofdstel voor de shet van arthur, maar ook een rode one ear van Storm westernstore. Daar hebben we gaten bijgemaakt en een stuk er vanaf, dan past ie prima.
Ik heb zelf een new Forest met standaard maat, dus mazzel daarmee.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 18:04

een stuk er vanaf kan alleen bij de goedkope, niet genaaide hoofdstellen. als ze dubbel genaaid zijn, kan je er geen stuk vanaf halen....

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 18:20

Nee, oke, dit is een kunststof hoofdstel in rood van storm. Bij een outfit gekocht. Moet je het einde even dichtbranden. Maar hij gaat alweer jaren mee. Hij heeft hem naast een light oil van leer in shet maat van arthur. Denk dus dat Arthur wel meer bijzondere maten kan leveren van goede kwaliteit.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:14

Westernhoofdstellen hebben idd een standaard cob/quarter maat. Wil je iets anders wordt het lastig maar het is er wel. Het hoofdstel + teugels van de foto verkoop ik nog steeds maar alle waar is naar zn geld dus dit ook. Leuk voor af en toe of een stel foto's oid maar wil je langere tijd van iets genieten zou ik het niet aanschaffen. Een 1-oor zou dan idd een goede optie zijn en die zijn er ook al voor niet al teveel geld.

CQtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:46

Je kan al een goed hoofdstel vinden tussen € 35 en € 60, wat ik voor een degelijke kwaliteit niet veel vind (zonder bit uiteraard ;) )
Mijn Quarter is Foundation type en meet 1,55m schoft. Hij heeft eerder een Full als hoofdstel.
Uiteraard zijn alle hoofdstellen verstelbaar, neem dus gewoon een oud passend hoofdstel mee om te vergelijken.

chuzzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:27

ik rijd zelf ook met een arabiertje, maar koop mijn hoofdstellen (jawel ik heb een hoofstellentic) gewoon bij Arthur's Westernstore. Ik heb nu ongeveer vier hoofdstellen voor mijn dame, en ze zijn allemaal goed op maat te maken.