welke bitten hebben een tongboog?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

welke bitten hebben een tongboog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 21:58

Aangezien ik de tip kreeg van mijn tandarts om een bitje te gaan proberen met tongboog. Ben ik dus erg benieuwd welke bitten dat hebben. Ik weet dat de mylers, correctie en africhtrensen dit hebben.
Maar zijn er nog meer (ze mogen geen hefboomwerking hebben)?

Mizora

Re: welke bitten hebben een tongboog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:01

Ongebroken trenzen willen ze nogal eens inzitten. sommige dubbelgebroken trenzen hebben een maanvormig middenstuk.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 22:39

Ik heb nu een dubbelgebroken kneveltrens met een plat gevormd stukje. Maar deze vind ze ook niet fijn.
Ik heb nu een correctiebit te leen. Ik heb er nog niet meegereden. Wel al gepast. En dat ligt erg mooi in de mond. Maar ik had begrepen dat deze weer heel sterk kunnen inwerken.

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:19

Een correctiebitje werkt net zo scherp/ sterk als hoe je er zelf mee omgaat. Met ieder bitje trouwens wel.
Ik heb altijd heel fijn er kunnen rijden met t correctiebitje. bij de kleinste hulp wereld van inwerking.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 19:52

Ja daar heb je zeker gelijk in. Vandaag voor het eerst mee gereden. Ik vond het zelf wel heel erg wennen. En heb alleen met lang teugeltje mee gereden. Wil dit langzaam opbouwen.