Wit apollo hoofdstel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Hammeke

Wit apollo hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 14:29

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 15:01

He?????????? Heeft dat paard daar nou een kinketting EN een sperriempje??

Maar on topic: ik denk inderdaad dat je er nogal wat poetswerk aan zult hebben, of dat de verf snel slijt. Ik heb een hoofdstel met een witte neusriem en die is na een paar keer dragen wel weer bruin aan de onderkant. Gelukkig is dat hoofdstel niet van leer ;)

secricible

Re: Wit apollo hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 15:19

zie niet in waarom dat niet kan hestejente?

Ik vind het persoonlijk niet zo mooi. Denk dat het behoorlijk snel smerig word, als ik alleen al kijk naar een wit onderlegde neusriem, die kost al veel moeite. Maar als je hem gewoon iedere week een keertje bijhoudt, zou het geen probleem moeten zijn denk ik...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 15:24

Hoe moet de kinketting inwerken dan, als er ook al een riempje zit? :? Het lijkt me vreselijk onhandig, en ook verwarrend voor het paard.

secricible

Re: Wit apollo hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 15:27

ik ben er niet heel erg bekend mee (het was dan ook meer een vraag voor meer informatie ;)), met kinketting e.d., maar volgens mij ligt de kinketting achter de sperriem. Onhandig, dat ben ik met je eens. Geen idee of het verwarrend is voor het paard, de sperriem ligt vast en die druk is constant hetzelfde, de kinketting geeft meer druk, als er druk op de teugel komt. Dus ik denk dat ze redelijk uit elkaar te houden zijn voor het paard.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 15:45

De kinkettinggroeve is toch het punt waar logischerwijs zowel het riempje als de ketting horen. Daarnaast moet de ketting natuurlijk ruimte hebben om te bewegen, en dat lukt niet als er een riempje zo dicht in de buurt zit. Volgens mij zou je met deze optoming niet eens mogen starten.

Overigens, nu ik erover nadenk, en om ook weer even op de vraag van ts terug te komen: er zijn toch de nodige renpaarden met witte hoofdstellen, wellicht dat het handig is om je vraag op het draf- en rensportsubforum te stellen?