Ik zou gewoon een kijken bij de Lidl of de Kruidvat, die hebben dekjes een keer in de zoveel tijd. Die zijn heel basis en gewoon dun, precies wat je zoekt. Als je zadel past heb je eigenlijk alleen een dekje nodig om je zadel niet vies te laten worden...
Eskadron heeft mooie dunne dekjes, maar is wel prijzig, verder staan er op eze site wel leuke: http://www.paardenshop.nl/winkelen/zade ... lverkoord/ Ze lijken op die foto's in verhouding raar maar in hetecht is er niks mee aan de hand, iig niet die ik gezien heb
moonfish13
Geplaatst: 10-08-09 12:29
Br, of een leuke 2e hands pad van hh. Die worden na een paar keer wassen snel dun en als je ze 2e hands zoekt heeft een ander dat al voor je geregeld. Ik heb ook een nieuwe, die is nu na twee keer wassen zoals ik hem hebben wil en nagenoeg net zo dik als mijn br.
Billy12
Geplaatst: 10-08-09 14:52
HKM Gently vind ik mooie dekjes en zijn ook niet echt super dik. t heeft een speciale fleece achtige onderkant die meer vocht opneemt dan een normaal dekje.
of ga gewoon eens naar een ruitersportzaak. Die hebben vaak ook basic dekjes. KUn je precies uitzoeken wat je leuk lijkt.
Agnes75
Geplaatst: 11-08-09 12:21
HKM zadeldekjes zijn fijn, de fijn gestepte, kosten iets van €19,95 en zijn voorgevormd en ruim bemeten. Ze bevallen mij prima (heb een vzh dekje van HKM onder mijn 19 inch zadel en het past gewoon goed)! Zijn niet al te dik, lekker voor nu en ze zijn er ook in zadelvorm.
Zelf heb ik dunne dekjes van EquiLine en ik ben daar erg tevreden over. Ze zijn mooi voorgevormd, dus gaat het niet kreuken wanneer je het dekje in de kamers optrekt. Je hebt natuurlijk ook veel merkloze dekjes, die aan jouw eisen voldoen.
Ik heb een Eskadron dekje, inmiddels 20 jaar oud (wit, dressuur), is nog als nieuw ook al is het vaak gewassen. Lekker dun en prima pasvorm (ligt goed op m'n hafs), neemt het zweet goed op en gaat niet verschuiven. De andere dekjes van andere merken blijven nooit goed liggen en verschuiven, dus ik ga zeker weer voor Eskadron.
Ik had ook al zitten kijken bij Ooteman, de Eskadorn shabrakjes zijn in de aanbieding... Ik was al een beetje van plan die te nemen, en nu ik hoor dat ze goed bevallen ga ik er zeker een nemen !