Ik heb sinds 2,5 maand een eigen pony en het gaat verder harstikke goed. We zijn aan het werk met de nageeflijkheid en dat pakt ze heel goed op. Alleen sinds kort heeft ze wat bedacht om onder het werk een beetje uit te komen en dat is door het bit vast te pakken. Niet constant maar af en toe even. Dat is heel vervelend natuurlijk. Niet dat ze er vandoor vliegt, dat totaal niet maar op die manier verlies ik wat contact met de mond zodat zij even niet meer nageeflijk hoeft te lopen.
Ze is 2 maanden geleden door de tandarts behandeld dus dat kan het haast niet zijn.
Ik heb nu een dubbelgebroken watertrens bit omdat het zo'n vriendelijk bitje is maar mij werd geadviseerd om toch te informeren naar een ander bitje.
Ik zou dat niet met een ander bit oplossen. Als zij kan vastpakken, dan is dat omdat er iets vált vast te pakken... Los laten, dan kan ze daarin geen steun meer vinden. Als je pony écht nageeflijk loopt, dan kun je nl best even het contact verliezen. Ze moet daarvoor alleen wél op eigen benen lopen.
Je hebt al een dubbelgebroken bit die ze minder snel vast kunnen pakken dus zou zeker geen ander bit er in hangen. Verder is dit gewoon een rijtechnisch probleem veel naar voren rijden tegen je hand aan. Van achteren naar voren rijden.
Oke ik zal jullie tips, Liezel1 en schaapie18, eens opvolgen, kijken of dat ook werkt.
Koper
Geplaatst: 08-08-09 10:37
Inderdaad, ik ga mee met bovenstaande. Met een ander bit los je niks op, met goede les en veel aan jezelf en je pony werken wel. Het is doodnormaal dat je pony na een maand of wat eens gaat kijken waar jouw grenzen liggen
Dat idee had ik dus ook al, het uittesten van. Ik heb al een tijdje les en het gaat over het algemeen heel erg goed alleen de laatste paar keren is ze dus bezig met het vastpakken van het bit.