Ja precies.. Ik ben me ervan bewust dat een pelhalm dus met twee teugels gereden moet worden. Daar is ie voor gemaakt. Alleen omdat ik dat mezelf niet wil aanleren zonder begeleiding. Heb ik dus voor het verbindingsleertje gekozen. En idd daar krijg je dus die constante druk op het bit. Maar mischien moet ik juist een heel vriendelijk bitje voor haar gebruiken.. Hetzijt een appelbitje? Want mischien is het juist het bit.. Ondanks ik er tevreden over ben wel het probleem voor haar. Want dit is een gebroken.. Persoonlijk rijd ik liever ongebroken.. Want in die 2 jaar merk ik dat ze toch nog aardig tegenstribbeld.. Hetzij haar mond open willen doen ondanks het sperriempje!! Dus het is moeilijk.. Ze is ook al 13 jaar.. En ik doe nog steeds regelmatig grondwerk met haar om de communicatie optimaal te houden.. Maar ik twijfel toch nog enorm.. Ik wil graag dat ze er prettig op rijd.. Zonder martel.. Maar ik vind het met al die bitten enorm moeilijk om in te schatten wat bij haar zou passen.. Ik denk dat ik die ongebroken trens eens ga proberen.. En dan iets dunner.. Want als ik haar mond eens heb bekeken vult die tong van haar toch aardig de ruimte.. Maar ze moet ook niet over me heen lopen.. En ik wil dat ze er geen hinder aan ondervind! En ik wil gerust een aantal bitten proberen hoor.. Maar hahah dan zou ik ze wel moeten mogen proberen.. Het bit moet ook goed in haar mond passen.. Voor haar gebruik ik nu een 13.5 en dan zit hij niet te soepel, niet te ruim.. Maar toch ietwat te groot heb ik het idee.. Maar een 13 zou waarschijnlijk weer aan de krappe kant blijven..
Hahah kan iemand mijn paardje niet even een keer berijden om haar een beetje te leren kennen!! Dan heb ik tenminste iemand met wie ik een mening kan delen.. Vind het moeilijk!
Liefs,
Nynke