Wat is nou groter?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Wat is nou groter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 10:57

Ik zit mij al een hele tijd af te vragen waarvan de peesbeschermers nou groter zijn (en met groter bedoel ik 'breder' vanwege dikke benen/sokken)
Normaal is Cob kleiner dan Full meende ik maar hoe zit dat nou met peesbeschermers, is de cob daar nu breder van?

Groetjes

opisop_shop

Re: Wat is nou groter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:58

Nee volgens mij ook gewoon full iets langer en wijder?

1_Daphne_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:55

Volgens mij is de Full langer omdat de onderbenen van een groot paard nu eenmaal groter zijn dan die van een cob maatje.
Verder denk ik dat ook de omtrek groter is van de full en ws ook het klittenband langer is.
niet alle cob maatjes pony/paarden hebben dikke benen of sokken. (of bedoel je dat niet?)

Full is gewoon groter in alle opzichten denk ik dan cob.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:59

Full is idd groter en breder, wij hebben een groot paard en alles in maat full. Maar om echt zeker te weten of de maat klopt moet je passen, als je net er tussen zit kan van het ene merk cob de goede maat zijn en van het andere merk full. Is net hoe het valt zeg maar.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 09:36

Ik vroeg mij dit af omdat ik alles thuis in maat full heb, sinds een tijdje heb ik er een nieuw paard bij en deze past geen van de peesbeschermers. Ze zijn allemaal te klein. Hij heeft nogal dikke benen en veel sok (tinker) dus vandaar dat ik mij afvroeg of Cob misschien breder was. Maar helaas dus :+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 09:38

nee, cob is juist kleiner
maar sommige merken vallen anders uit, dus ik zou eens een ander merk proberen in maat full