waar kan ik een goed zadel laten maken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Pur

waar kan ik een goed zadel laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 08:53

ik ben opzoek naar een zaddelmakreij di een zadel voor mij en mijn paard op maat maakt.
Zelf zie ik door de bomen het bos niet meer en hoor je over dergelijke bedrijven veel positie/negatieve verhalen.
Ik ben benieuwd naar jullie tips en ervaringen.

SkyMarian

Re: waar kan ik een goed zadel laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:31

Wat voor een soort zadel zoek je? :)

Pur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 10:49

een bruin dressuurzadel

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:57

Weet niet of je bepaalde merken in achterhoofd hebt? :)

Ik heb zelf ervaring met 2 merken op maat gemaakte zadels.

Ik ben 3 jaar geleden begonnen met daaleman. Hij heeft een zadel gemaakt voor mijn 15 jarige ruin. Het eerste zadel wat na een hoop zoeken en gedoe goed lag en waar hij zonder problemen mee kon lopen. Zadel is van degelijke kwaliteit. De zitting is half-diep en wat meer open. Je zit niet opgesloten in je zadel.
Dit zadel heb ik recent verkocht aangezien de nu 18 jarige er uit was gegroeid en de andere 3 het zadel met geen mogelijkheid zou passen.
Nadeel van daaleman is dat ze het zadel bij afleveren niet komen afpassen. Zelf ben ik heel tevreden geweest met het zadel.

Daarnaast heb ik ervaring met de wow-zadels. Ik wilde voor mijn 4 jarige ook graag een daaleman aan laten meten. Immers tevreden klant. Daaleman opgebeld en deze gaf eerlijk aan grote veranderingen in het paardenlijf niet op te kunnen lossen met 1 zadel. Hij gaf duidelijk aan dat de kosten voor mij ws heel hoog zouden worden. Het kon mee vallen, maar hij achte de kans klein.
Verder gaan neuzelen en uiteindelijk op de wow-zadels terecht gekomen. Geen goedkoop zadel, maar inmiddels een dusdanig tevreden klant dat binnen een half jaar niet 1 met een wow loopt, maar alle 4. Oftewel ik ben vreselijk bevooroordeeld := :D

Zadels waar ik geen ervaring mee heb, maar ook aangeven dat ze op maat maken.

Hulsebos
Arno Brand
Fryso
Anteres (dure zadels, maar moet zeggen dat ze er erg mooi en solide uitzagen)
En er zullen vast nog wel een aantal zijn :+