Ik ben aan het rondkijken voor een nieuw hoofdstel. En vraag me dus af wat het nut/doel van een aansnoerneusriem is? is dit alleen voor de sier of heeft het ook nog een functie?
Ik heb ook een aansnoer, hiervoor had ik een gewone maar vindt de aansnoer wat vriendelijker, heb het idee dat die prettiger zit bij mn paard. (tenzij je hem ook echt aansnoert, dan is er niks vriendelijks meer aan)
LisaB
Geplaatst: 06-08-09 21:27
In elk geval niet om "aan te snoeren"!!!!! De druk op de kaak wordt goed verdeeld, omdat daar het kinstukje zit, ook is dit zachter. (meestal is deze bij een "gewone" neusriem niet onderlegd)
vorame
Geplaatst: 06-08-09 21:29
Hij is meestal breder en heeft een zacht kinkussentje. Daardoor is hij vriendelijker.
Aansnoeren moet je natuurlijk niet doen. Officieel heet hij ook niet aansnoerneusriem, maar ik geloof dat het zweedse was. (vraag me niet waarom )
Hij heet aansnoerneusriem door het systeem waarmee je hem vast maakt. Idd niet om aan te snoeren. Hij is vriendelijker dan een gewone neusriem omdat er nogal een haar tusse de gesp van een gewone wil komen. Dat is met een aansnoer minder.
Gianna
Geplaatst: 06-08-09 21:58
Er is al eens een topic over dit onderwerp geweest. Titel: "Wat is het nut van een aansnoerneusriem?" heb het onlangs namelijk ook even opgezocht