vliegenfrontriempje steviger maken ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Leen

vliegenfrontriempje steviger maken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 16:42

mijn paard verliest altijd dat vliegenfrontriempje als hij op de wei staat, enja die wei is best groot dus ben je wel even bezig met zoeken. Maar heeft er iemand een idee voor het beter vast te maken ofzo. Het is er gewoon een met klitteband.
Groetjes !

bora

Re: vliegenfrontriempje steviger maken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:53

Om het klitteband een stuk duck-tape draaien. Blijft dan goed zitten. Bij mijn paard zit het nu al een week of 4 zo en het blijft goed zitten. (ook met een aantal dagen dag en nacht buiten).

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 10:20

ik zette het altijd vast met paarden elastiekjes of ik naaide het vast..

heb sinds kort vliegenfrontriemen met gespen erg handig :D

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 10:22

of je moet er van die drukknoopjes opnaaien (2 aan elke kant). misschien dat dat helpt

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 10:41

Een stukje tap zou ik doen. alleen dat moet je soms wel er effe opnieuw opdoen. (ervaring bij graaskorfje) heb verder geen ervaring met frontriem mijn pony heeft een masker

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 10:51

met elastiekjes houd het ook niet, ik zal het eens proberen met drukknopjes

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:23

Ik zou het niet vastnaaien of ducktapen, maar iets gebruiken waardoor het steviger zit, maar nog wel los kan schieten bij nood...
Drukknoopjes lijken me dan een betere optie.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 08:13

je hebt ook vliegenfrontriempjes met alleen een keelriem ..verkopen ze bij www.divoza.nl ;) hoef je geen halster om in de wei

ga naar : verzorging en onderhoud-dan naar vliegenmiddelen en dan meteen het eerste plaatje vliegenkap leder van 13,49 is met kopstuk en keelriem :D

deze heb ik ook gehad werkte ook goed

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 08:19

Ik knoop een touwetje altijd vast aan dat ringetje.
Blijft prima zitten.
En mocht er nood aan de man komen, kan ze hem altijd npog lostrekken.
Tape werkt niet bij mij, dan krijgt ze het ook los

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 08:27

Ik zet ze vast met ijzergaren (naaien dus) of met trekbandjes.
Maar mijn pony schuurt dan net zolang totdat ze het hele halster af heeft.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 11:01

MarissaM schreef:
je hebt ook vliegenfrontriempjes met alleen een keelriem ..verkopen ze bij http://www.divoza.nl ;) hoef je geen halster om in de wei

ga naar : verzorging en onderhoud-dan naar vliegenmiddelen en dan meteen het eerste plaatje vliegenkap leder van 13,49 is met kopstuk en keelriem :D

deze heb ik ook gehad werkte ook goed

Vielen die nooit uit ofzo, want ik heb gisteren gezien dat mijn paard op de plaats waar je het halster vastmaakt al een heel kaal plekje heeft en ik wil niet dat het een wondje word.

zijn halster doet hij vaak ook uit, weet niet hoe maar goed :p

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:35

mijn schimmel heeft het nu ook ...ze heeft een aantal weken met het halster+vliegenfront aan op de wei gestaan en heeft nu ook kale plekken achter d'r oren van het schuren....ik smeer er een beetje vaseline op ;) ... je kan het proberen met die frontriem + keelriem van divoza ..iemand op mp verkoopt deze ook dezelfde als van divoza ..zal het wel even opzoeken het is maat full
http://link.marktplaats.nl/268184759
edit gevonden :D

Yo_Rhytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:53

Ik heb al jaren een zeer effectieve oplossing :(:) ; je neemt zo'n ouderwetse "platte" frontriem van een hoofdstel (dus zo een die nog niet mooi rond gemaakt is), maakt daar met een gaatjestang een hele rij gaatjes in en hangt daar leren veters door. Omdat je het halster er doorheen haalt, net zoals aan een hoofdstel, kan deze dus nooit los gaan en het is van leer, dus levert het niet zo snel schuurplekken op. Mijn merrie heeft er zo een gekregen toen ze 2 was, ze is nu 11(!) en ik heb nog steeds dezelfde, een paar lintjes zijn halverwege afgebroken, maar die zou ik dus zo kunnen vervangen...

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 11:19

Yo_Rhytm schreef:
Ik heb al jaren een zeer effectieve oplossing :(:) ; je neemt zo'n ouderwetse "platte" frontriem van een hoofdstel (dus zo een die nog niet mooi rond gemaakt is), maakt daar met een gaatjestang een hele rij gaatjes in en hangt daar leren veters door. Omdat je het halster er doorheen haalt, net zoals aan een hoofdstel, kan deze dus nooit los gaan en het is van leer, dus levert het niet zo snel schuurplekken op. Mijn merrie heeft er zo een gekregen toen ze 2 was, ze is nu 11(!) en ik heb nog steeds dezelfde, een paar lintjes zijn halverwege afgebroken, maar die zou ik dus zo kunnen vervangen...

dat is een goede oplossing maar hij heeft kale plekjes net van zijn halster, aan zijn kaken

Jel_R07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 12:45

Ik heb om die klittebandjes van die plastic dingetjes die je moet aandraaien, en dan dat stuk wat over is moet je afknippen.
Haarelastiekjes werken ook heel goed.

Edit: Of een vliegenkap, blijft ook altijd zitten.