Welk merk geschikt voor de kleine,bredere paarden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Welk merk geschikt voor de kleine,bredere paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 08:58

Dekens...er zijn er zoveel in verschillende maten,vormen en kleuren...Totdat je met een ander paard aankomt dan de gemiddelde KWPN-er.
Ik ben op zoek naar een goede kwaliteit ongevoerde regendeken voor mijn IJslanders(maat 165cm).Moet geen probleem zijn zou je zeggen...de waarheid is helaas anders.
Vaak zijn de dekens te lang en hangen ver voorbij hun knieën (op de een of andere manier korten ze de rug wel in maar vergeten ze de lengte van rug naar grond ook aan te passen :+ ) :? of ze zijn te strak om de schouders (HH)

Momenteel heb ik dekens van Global,deze passen prima (gunstige prijs)maar helaas gaan deze niet zo heel lang mee.

Vertel mij je ervaring met de deken die jij hebt om je kleine,stoere en breedgeschouderde vriend :D

Twaalf

Re: Welk merk geschikt voor de kleine,bredere paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:38

Klinkt bekend :))
Mijne is ook geen smalle en dekens waren of te krap bij de schouders of te lang in ruglengte.
Ik heb toen een deken van Weathabeeta gekocht en deze past perfect.
Maat 160 want 165 was wederom te lang in ruglengte.
Eskadron dekens past ze ook perfect en zijn erg fijn in gebruik :j

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:39

oeh.. ik ben hier ook benieuwd naar..
ik heb nog geen dekens gebruikt, maar misschien moet ik er van de winter aan..

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:41

Ik heb een pagony winterdeken waar ik erg blij mee ben, mijn haf heeft maat 185 maar is maar 1.42 hoog en deze zit goed.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 10:36

Dapnik schreef:
Ik heb een pagony winterdeken waar ik erg blij mee ben, mijn haf heeft maat 185 maar is maar 1.42 hoog en deze zit goed.

Bij 185cm speelt het niet dat ze te lang zijn van rug naar grond...dat zijn de wat meer "gangbare" maten.Het gaat echt om de 165cm ;)
En probeer dat maar eens,om de een oft andere reden beginnen veel dekens pas bij maat 175cm :+

Urselin...dank je voor de tip,gaat dit ook om ongevoerde regendekens? (Gaat meteen kijken bij de 2 merken :D )

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:55

Van Weathabeeta heb ik twee ongevoerde regendekens :j
Eskadron heeft ook ongevoerde regendekens, ik heb alleen de 150grams versie.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 10:59

Dan ga ik over een maand of 2 wel weer even zoeken want heb net gekeken en momenteel zijn er weinig 0-grams regendekens en al helemaal niet in 165cm :P ;)
Wel fijn om alvast verder te informeren...ben graag voorbereid :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:59

Vos heeft ook eentje van Global, in 175. Niet dat ik 'm gebruik overigens :+ Ik heb 'm overgenomen van een bokker, ding was nog helemaal nieuw en het staat 'm beeldig (donkerblauw met lichtblauw :9 ) Hoezo gaan jouw dekens niet lang mee, slijten ze snel van zichzelf of helpen je paarden elkaar om die dingen wat luchtiger te maken?

Er was ook een dekenmerk voor het breedgeschouderde paard. Ben alleen de naam kwijt :+ Annemiek (Refagreni) weet 't wel, die heeft er dacht ik een :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 06:15

Ze slijten gewoon snel,jongens spelen veel :P Hier en daar wel eens een naadje los,valt wel te repareren hoor.Een dek gaat een seizoen of 3 mee denk ik.
Ik gebruik de dekens toch wel het hele winterseizoen en ze moeten goed bestand zijn tegen spelen :j

Ga ik eens peilen bij Refagreni,dank je wel :)

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 08:24

Horseware dekens!!!! :j :j

Ik heb ook een breedgeschouderde korte ijs met korte pootjes. :D De Rhino WUG (=Horseware) is de eerste deken die gewoon goed past! Genoeg ruimte op de borst en hoewel hij nog steeds wel lang is valt deze toch boven de knie in plaats van er op of zelfs er onder. Verder een TOP deken. De speciale sluiting zit iets lager op de borst en dat is erg fijn, goede ademende en sterke stof, blijft ook goed liggen.

Dit is ook de eerste deken die na een seizoen dragen bijna als nieuw uit de wasmachine komt. Meestal zaten er aan zijn deken toch gehavende plekken, rafels, afgescheurde koorden of sluitingen etc. van het spelen.

Ik heb ze in Ierland besteld bij Ashe (deze!). Voordeel is dat ze daar ponymaatjes hebben tot 5,6 / 168 en die zijn een stukje voordeliger! :D 85 euro terwijl je hier in NL 135 betaald.

Je zou ook de Amigo Lite kunnen proberen, die zijn in de ruitersportzaken hier in NL al te vinden voor zo'n 60 euro. Zijn iets minder degelijk maar dezelfde geweldige pasvorm.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 11:55

Hihi...ik ben toevallig net met horseware in gesprek voor de Rhino Original Turnout Lite regendekens,zijn E99,- euro (afgeprijst van E145,-) zien er ook erg mooi uit :j zal vragen of deze ook een lagere sluiting hebben :)
Wat heb je aan verzendkosten betaald en hoelang heb je gewacht voordat het binnen kwam?

Heb je toevallig foto's van paard met jas aan? :D

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:06

Foto's heb ik niet maar kan ik wel maken. :D

Mooie prijs! De Original heeft een gewone rechte sluiting, de zgn. WUG de lage (en een halve hals).

Ik heb er destijds meteen 2 besteld en toen was verzenden gratis. Heb wel even moeten wachten maar dat was omdat de DHL liep te klooien. Normaal heb je de bestelling met een dag of 5 in huis. Daar heeft Ashe me toen prima mee geholpen overigens, dus ook prima service.

EDIT: dit is de original:

Afbeelding

en dit de Wug:

Afbeelding

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 12:16

Ah...zit hem daarin het verschil...halve hals vind ik eigenlijk overbodig maar die lage sluiting staat mij wel aan :D
Dan trekt het zeker niet op de schoft :)

Zou je een foto willen maken?Ben wel erg nieuwschierig eigenlijk...als jullie tenminste niet bezwijken onder de temperatuur :P

Heb er minimaal 2 nodig,heb die andere tenslotte ook nog (kijkt angstvallig in de portemeknip :+ ) :D

Edit:Ja die onderste had ik ook gezien ja...ziet er fijn uit :j

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 14:14