Zadelonderlegger, zou dit helpen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Wegbenik

Zadelonderlegger, zou dit helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 15:12

Ik zit eigenlijk met een klein probleempje. Mijn paard is in de vorige zomerperiode nogal wat aangekomen, waardoor mijn zadel niet helemaal meer paste. Ik heb van de winter een zadelmaker laten komen en hij heeft mijn zadel opgevult. Ik mocht van hem ook geen Anky pads meer onder mijn zadel doen, omdat het zadel dan niet goed kan aansluiten op de paardenrug...(daar gingen al mijn setjes... :( ) Maar goed, nu ongeveer 6 maanden later, schuift mijn zadel weer een ietsie pietsie naar voren. Ik moet hem immers een halve handbreedte achter de schouder leggen. Nu probeer ik om door middel van een gelpad mijn zadel toch tegen te houden om niet te gaan schuiven, maar dat werkt niet helemaal. Nou kwam ik op internet dit tegen. Hebben jullie hier misschien ervaring mee? http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id=10000006&itemno=1330003

Arnyek

Re: Zadelonderlegger, zou dit helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:59

Wat is er op tegen om de zadelmaker weer te laten komen?
Ik vind na 6 maanden geen heel raar moment om de zadelmaker weer langs te laten komen...

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 16:13

Maar dan blijf ik natuurlijk bezig. Mijn paard is nog steeds niet helemaal voldoende afgevallen. En dat zou dus betekenen dat ik mijn zadel nu weer laat opvullen en dan straks nog eens een keer. Denk dat mijn zadel dat niet heel erg lekker vindt...

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:16

Dat het zadel naar voren schuift is een teken dat het niet goed past.
Ik zou er als ik jou was gewoon een zadelmaker naar laten kijken, en niet met allerlei dingen gaan prutsen. Hier verpest je straks de hele rug mee.

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:18

Die onderlegger verdeeld de druk en absorbeerd de druk. Ik zou hem niet gebruiken als je zadel niet goed ligt, die kun je beter door een deskundige laten nakijken.