[WN] eindenlijk zadel hoe vast...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

HindaFree

eindenlijk zadel hoe vast...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 23:33

van dresuur en vzh naar western is alleen het zicht al een hele verandering... maar nu (klinkt echt supper stom vind ik zelf)
geen idee hoe de singel te bevestigen :+ ben steeds op zoek naar foto's en uitleg maar niet echt wat te vinden.... schaam me wel beetje als je je hele leven al paard rijd en niet weet hoe dat nou weer moet :+

en welke webwinkel heb goede kwaliteid singels en wat raden jullie aan neopreen, leer of met een bondje??

PlauGenGuy

Re: eindenlijk zadel hoe vast...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 06:58

Eerste vraag die bij mij opkomt is: Waar heb je het zadel vandaan? Ik hoop voor jou en je paard dat je geen Zadelmarkt zadel gekocht hebt. De meeste verkopers van goede (tweedehands) westernzadels leren je ook hoe de singel bevestigd dient te worden. Ik zelf zou voor een neopreen singel gaan.

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:37

Ja idd, ik hoop dat je een goed 2de hands zadel hebt gekocht. Eigenlijk zit daar vaak de singel gewoon bij??
Ik zou ook voor een neopreem gaan.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:51

[WN-TR] westernsingel vastmaken

viola... keuze van singel is heel persoonlijk, zelf vind ik neopreen erg prettig, maar er zijn paarden die er allergisch voor zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:55

Is inderdaad erg persoonlijk wat voor singel je fijn vindt. Ik vind bijvoorbeeld neopreen weer niet fijn (te zweterig) maar wol vind ik dan wel weer fijn.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 10:50

PlauGenGuy schreef:
Eerste vraag die bij mij opkomt is: Waar heb je het zadel vandaan? Ik hoop voor jou en je paard dat je geen Zadelmarkt zadel gekocht hebt. De meeste verkopers van goede (tweedehands) westernzadels leren je ook hoe de singel bevestigd dient te worden. Ik zelf zou voor een neopreen singel gaan.

van een vriendin uit limburg die heeft hem ook gepast maar eerlijk gezegd heeft ze het wel uitgelegd maar ze ging weer nam haar singel weer mee (had ze thuis nodig) en was het weer kwijt :+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:53

Ik gebruik zelf een wollen singel, neopreen vind ik net als Niels te zweterig.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 21:09

Ga ook met Niels en Capopjekop mee; Neopreen is voor mijn paard een drama; rij ik dr helemaal mee open. Ik heb zelf een anatomisch gevormde Mattes (wol), supersingeltje (en ook gewoon uitwasbaar).

juffie69

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 21:16

Ik gebruik een volledig natuurlijk lamswollen singel. Mijn paard krijgt bulten van de neopreen singel. ( is gevoelig op zijn huid) Maar blijft iets persoonlijks. Ik kan de wol er afhalen die zit met klitteband, hup zo de was in, ideaal. Arthurs westernshop heeft goede kwaliteit van alle soorten op staan de site staan.
http://www.westernstore.nl/index.php?target=categories&category_id=201

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 21:19

oke over soort singel ben ik denk ik wel uit als ik dat zo hoor is wol tog wel het fijnst (lijkt mij ook :p) en welke knoop gebruiken jullie het meest die stropdas?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 21:21

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 21:28

Idd, zo hoor je toch ook te singelen? Hoe zou je het moeten knopen dan?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 21:31

Je kunt ook knopen als een stropdas, dat staat in die link in dit topic, maar ik vind dat zelf onhandig en ik heb meer vertrouwen in dit systeem :)

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 21:32

allebij dus maar even een keer uitproberen zo gouw de singel binnen is :)

PlauGenGuy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 06:42

Heb zelf goede ervaringen met de stropdasknoop. Blijft prima zitten hoor, zelfs met een bokkende pony onder je kont.
Het hangt er maar net vanaf wat er aan het zadel hangt. Ben niet zo kieskeurig wat dat aangaat, zolang het zadel maar past.
En daar ben ik bij de TS nog niet zo zeker van. De kwaliteit van het zadel KAN goed zijn, maar daarmee past het nog niet op elk paard. Of blijft het passen..