Dressuurzadel fjord, HH?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Oonax

Dressuurzadel fjord, HH?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 13:40

Ik ben op zoek naar een dressuurzadel voor een fjord, de pony is niet van mij dus ik ga er ook geen hopen geld aan uitgeven (+/- 500 euro). Tweedehands is hier in de buurt niks te vinden met een brede boom.
Het dressuurzadel van Harry's Horse lijkt me wel een optie, maar ik vraag me af hoe die maten vallen. De breedste boom van Wintec vond ik vrij krap, maar op het moment dat ik dat gepast heb had hij wel een heleboel overtollige kilootjes.

Momenteel ligt er een Merano AC 8 op, en ondanks de slechte ervaringen van velen en het feit dat dit niet mijn keuze zou zijn past het wel. Ik rijd alle dagen met dit zadel en kan nergens drukplekken of iets dergelijks ontdekken. Daarom is het ook zo verleidelijk om een Merano Toronto aan te schaffen, maar dat ga ik toch maar niet doen.

LovesHerPony

Re: Dressuurzadel fjord, HH?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:49

Misschien is Thorowgood een optie voor je? (ook verstelbaren boom).

Met HH heb ik geen ervaring wel weet ik te vertellen dat ik bij de fjorden die ik heb gezien (live) met een wintec daar pasten zelfs de breedste boom niet op).

Het is jammer dat je zelf niet zoveel verstand hebt van zadels anders kon je ook gewoon uitzoeken welke boommaten bij je paard passen (van verschillende topmerken). En dan je inchmaat en ergens eentje via internet kopen. Echter zitten daar natuurlijk ook risico's aan vast ;) .

Evt. ook Knightrider Neptunes (op bokt veel positief gehoord zelf geen ervaring).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 15:07

HH is niet breder dan wintec ;)

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 15:09

Ik had het dress. zadel van HH. tis een fijn zadel maar wel smal. Je kan de boom vervangen maar die zal idd zoals Yvank_ zegt, niet zijn dan een wintec.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 15:13

Ik heb op mijn fjord een Kn liggen. Je ziet wel eens een oudere KN voorbij komen voor onder de 500 euro. Er zijn veel mensen met fjord die een KN gebruiken.

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:18

Yvank_ schreef:
HH is niet breder dan wintec ;)

Voorzover mij bekend is gaat wintec (normale versie) tot 34
En de HH gaat tot 35

Verder sluit ik me erbij aan dat een goed 2de hands zadel ook zeer geschikt kan zijn, maar als je zelf al aangeeft dat de grootste boom van wintec al smal is dan wordt het lastiger dan zul je nl. naar de extra brede boommaten moeten en die zijn er niet zoveel.

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 13:52

Ik las ergens dat er standaard de breedste boom (die 35 dan?) inzit, klopt dit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 14:00

Senzafine schreef:
Ik las ergens dat er standaard de breedste boom (die 35 dan?) inzit, klopt dit?

ik vond wijdste van HH smaller dan de wijdste van wintec