Speciale singel uit BIT

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Heureka

Speciale singel uit BIT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 11:19

Een paar maanden geleden was er een onderwerp over singels in het blad BIT.
Daar was er ook een die er uitzag als 2 losse riemen die bij elkaar gehouden werden onderaan bij de buik door een dwarsstukje. Arie Boer en Jarco Dunn waren allebei erg te spreken over de singel.
Ik heb een mail gestuurd naar Arie Boer maar die reageert niet en van Jarco Dunn kan ik geen mailadres vinden.
Weet iemand hier waar ik zo'n singel kan vinden?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:31

Jarco werkt via het Veterinair Paardencentrum Kootwijkerbroek - misschien kun je hem via hen bereiken. Gewoon even bellen!

SkyMarian

Re: Speciale singel uit BIT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:38

Arie heeft vakantie vandaar dat hij niet reageert ;)
Singel kan je oa via arie, maar ook bourelier hier op bokt bestellen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 13:11

Ik heb er momenteel 2 op voorraad. Zwart, beide 65 cm.
Het heet overigens de H-girth.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:38

... en kunnen we er een plaatje van krijgen of een linkje naar een foto? Ik ben wel benieuwd hoe deze singel eruit ziet!

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:40

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:41

het is de H girth van wow, als je daarop zoekt op google kan je hem wel vinden :j

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:43

Ja, haha, inmiddels gedaan en foto's gevonden. En ook een aantal negatieve berichten van gebruikers....

ik vraag me af waarom deze H-singel ontwikkeld is? Wat ik er zo snel over las op een aantal engelse fora is het vooral bedoeld om het zadel beter te stabiliseren. Laat ik nou altijd denken ( en ervaren hebben) dat een WOW zadel, goed aangemeten, altijd stabiel ligt?? %)
Laatst bijgewerkt door Jannepauli op 31-07-09 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:44

over alle producten zijn zowel negatieve als positieve verhalen te vinden ;)
hoe jij er over denkt weet je pas als jee hem uitprobeert

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:46

Lissy, ik heb m'n post even aangevuld

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:46

En nog wat info door Arie Boer geschreven, gekopieerd uit een ander topic:

Citaat:
de H singel is ontworpen voor een beter stabiliteit van het zadel , voornamelijk bij barokke paarden , friezen en zo
groot voordeel is ook dat de druk niet over de hele singel verdeeld wordt ,maar veel meer bewegingsvrijheid in zijn ribbenkast geeft en de druk op de plaat in het midden komt . dit ligt op het borst been en hindert het paard veel minder.
voor de wow zadels is dat een geschikte singel, ook voor andere merken die een v vormig singelsysteem hebben en is niet geschikt voor zadels die van uit het midden de singelstoten hebben zitten .
hoop dat het duidelijk is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:53

Het enige nadeel wat ik ondervind met deze singel is, dat paarden met zachte huidjes zich nog wel open lopen met deze singel.

Veel paarden ( niet alleen barokke rassen) hebben een singelgroeve die te ver naar voren zit, hierdoor wordt een passend zadel naar voren getrokken. Dit is door deze singel goed op te lossen. Wel adviseer ik hierbij een zadel met flair, aangezien die de druk op een goede manier verdeeld.
Een voorsingelsysteem aan de boomtak vast, in combi met een harde wolvulling, of nagenoeg platte foamvulling, is niet gebaat bij deze singel, dit legt het zadel alleen maar vaster = minder bewegingsvrijheid.

Advies bij aanschaf van deze singel; laat eerst je zadel goed nakijken. ( uiteraard in combi met het paard :P )

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:58

Hmm... ik denk dat ik het voor mijn WOW dan toch maar hou op het relatief goedkope elastische singeltje dat ik heb. Bevalt me best.