Dekje verschuift!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ItsMe2

Dekje verschuift!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 07:31

Hoi Bokkers.

Ik heb sinds een aantal weken een dekje van BR.
Maar dit dekje verschuift tijdens het rijden, terwijl ik het dekje wel met dat klittenband rond de singelstoten vast maakt, en ook de singelstoten door de lus onder aan het dekje doe!
Met dekjes van HH heb ik er veel minder last van, maar deze verschuiven ook wel iets.

( Ik heb een dressuurzadel, 17.5 inch, merk: Spalding)

En het zadel past ook nog prima, is recentelijk na gekeken door een zadelmaker!

Wie weet welk dekje voor mij het beste zou zijn?

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 07:37

Wel ik werk met zo'n soort rubberen/Mousse tapijtje dat een antislip is voor je zadeldoek, het werkt echt héél goed bij me.
Het is een zwart vierkantig matje met gaatjes in.
Een echte aanrader!
Genaamd Anti slip pad
alleen moet ik even een foto zoeken.
Het lijkt hierop
Afbeelding

Ik heb deze:
Afbeelding

petitparis

Re: Dekje verschuift!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:07

gewoon eens een ander merk proberen, 't zou aan de pasvorm liggen volgens mijn zadelmaker, maar sinds hij mijn dressuurzadel op aandringen heeft bijgevuld schuift geeneen dekje nog en tervoren wel, en ik heb er van verschillende merken (Eskadron, HH, Kavalkade, lamicell,...) onder m'n wintec en trainingszadel schuift er geeneen

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 11:31

Ik wil best meerdere merken proberen, maar geen zin om er veel geld vooruit te gaan geven, terwijl ik niet zeker weet of het helpt :o.

Zo een antislip mat is ook een goed idee! :j

1_Daphne_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:51

ik heb altijd dekjes van Anky en die schuiven nooit, liggen ook super op mijn paard en zijn kleurvast en duurzaam.
het enige nadeel is dat ze wat duurder zijn.
ik heb sommige dekjes al 3/4 jaar en worden zeer regelmatig gewassen en zien er nog super uit, ze worden ook niet lelijk van vaak wassen.

anti slip mat geen ervaring mee maar ziet er ook goed uit

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:53

Die antislip mat werkt héél goed, ik zweer erbij met mijn paard die een hogere schoft heeft waar alles naar achter zakt.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 12:47

Onder mijn zadel blijven alleen HH pads met suedine bovenkant liggen, dus de HH balance, block, tovero en flaxen. De rest glijdt allemaal weg bij de schouder (zadel met veel schoft en schoudervrijheid).

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 13:27

Bij mij blijven alle dekjes liggen :) Ideaal. Ik gebruik het liefst de pads met suedine, zoals de Anky, PK of merkloze. Ik heb niks met lusjes en aan mijn huidige zadel krijg ik ze ook niet vastgemaakt.

Knijp jij onbewust met je benen? Hierdoor trek je je zadel (zweetbladen) wat bol en heeft je dekje ruimte om te schuiven of op te rimpelen.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 13:45

Bij onze merrie blijft eigenlijk alles prima liggen, maar bij onze ruin schuiven ook veel dekjes naar achteren, ondanks aangemeten zadel ( wat moeilijke rug). Wat bij hem wel goed blijft liggen: PK pads, BR event en Scapa.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 16:14

chrisje_83 schreef:
Bij mij blijven alle dekjes liggen :) Ideaal. Ik gebruik het liefst de pads met suedine, zoals de Anky, PK of merkloze. Ik heb niks met lusjes en aan mijn huidige zadel krijg ik ze ook niet vastgemaakt.

Knijp jij onbewust met je benen? Hierdoor trek je je zadel (zweetbladen) wat bol en heeft je dekje ruimte om te schuiven of op te rimpelen.

Ze is wel slank gebouwd, dus met drijven moet ik mijn benen er als het ware naar onderen rond om heen vouwen, misschien dat het hier door komt??