Afgelopen kerst heeft mijn bijrijdster voor de tweede keer met mijn merrie een kleine voorstelling gegeven: in het pikkedonker, terwijl mijn merrie versierd was met allemaal lichtjes
. (De eerste keer heeft ze het alleen gedaan, de tweede keer met een stalgenootje.)Nu zijn we gevraagd of wij misschien in okt. bij Faszination Pferd mee willen rijden.
Hardstikke leuk natuurlijk, maar ... we hebben een klein probleempje
. Voor de lichtjes nemen we van die snoertjes die op batterijen werken. Nu is het geen probleem om die in de manen te vlechten en over de rug naar de staart lukt ook nog wel. Het probleem is de benen
... Je kan de snoertjes niet goed met bandages vastmaken; als het paard z´n been buigt, komt er spanning op te staan en dan knapt of het snoertje, of het valt uit (zoals je op het filmpje kan zien: http://www.youtube.com/watch?gl=DE&hl=d ... annel_page , bij 28 sec. begint een van de snoertjes aan het been van mijn merrie te knipperen en bij 31 sec. is het dan uit
. Bij stalgenootje was haar (jonge) paard wat heftig met het hoofd en was het snoertje al eerder uitgevallen
. Stalgenootje had de snoertjes aan het been niet zó erg vastgezet en je ziet dat die dan ook nogal heen-en-weer wiebelen ).Ik heb het ook al met van dat schildersplakband geprobeerd en met van dat zelfklevende verband (plakt, maar is toch nog iewat flexibel), maar ik heb tot-nu-toe nog niets gevonden wat de boel netjes op z´n plek houdt
....Wie-oh-wie heeft er dé gouden tip voor ons
?!! Als we al aan zo´n evenement deelnemen, willen we natuurlijk wel enigermate professioneel voor de dag komen
.

! Dat is misschien ook geen slecht idee. Ik kan er allicht een paar kopen om het uit te proberen 
!
...