RIJvliegendeken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ladypaard

RIJvliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 12:18

Voor m'n paard met een vliegenallergie ben ik op zoek naar een geschikte vliegendeken om te gebruiken bij het rijden.

Nu ben ik een beetje aan het rondkijken en zie van alles langskomen.
Maar welke deken is nu het meest geschikt voor een paard wat 'm constant op moet met rijden.
Welke sluit het meeste af, Welk materiaal is het meest geschikt?

Wat is julie ervaring met verschillende dekens??
Ik hoop dat julie me iets kunnen helpen zodat ik straks weer lekker met paard het bos in kan.

Alvast bedankt,

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 20:51

even verduidelijking:

zo kwam ik deze deken tegen van Harry Horse
Afbeelding
Polyester mesh vliegenrijdeken

maar er is ook wat grootmaziger
Afbeelding

zijn er voors of tegens?
In sommige berichten over vliegenrijdekens vindt ik terug dat de grootmazigen wat koeler zijn. Maar omdat mijn paard dus echt allergisch is, moet de deken ook tegen de kleine mugjes beschermen. Doet ie dat ook?

ladypaard

Re: RIJvliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 10:15

is er echt niemand die mij kan helpen?

is er echt geen verschil tussen verschillende dekens qua warmte en bescherming?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 12:15

De onderste, grootmazige vliegendeken heb ik ook. Die heeft van de 3 vliegnuitrijdekens die ik heb liggen de beste pasvorm.
Ik heb er ook 1 van bucas, die sluit wel veel meer af, en beschermd dus beter tegen vliegen. Alleen is die deken is volgens mij gemaakt voor de mensen die hun zadel te ver naar voren liggen, ik moest op de rand van de zadeluitsparing gaan zitten :D . Ik heb deze deken maar 1 keer gebruikt tijdens een staprit, dus ik weet niet of hij goed ademt ;) .
Ik heb ook nog een premierre deken, maar dan moet ik dus echt het zadel op de nek gaan leggen. Die heeft een waardeloze pasvorm.