Ik heb een vraagje. ik longeer altijd met een elastiek om bij te zetten. nu wil ik de achterhand krachtiger krijgen van mijn pony heeft een pessoateugel nou zoveel meer effect dan een elastiek? heb van de week met de pessoa gelongeerd (even geleent van een stal genoot) maar ik zag eigenlijk geen tot weinig verschil in het lopen van mijn pony
manonutjuh
Geplaatst: 29-07-09 19:00
Ik vind een pessoa teugel veel fijner om te longeren. In een elastiek kunnen ze gaan hangen, in een pessoa niet. Verder train je in een pessoa goed voorwaarts, neerwaarts, wat goed voor ze is om los te laten. Als je pony dit in het geheel niet kent, zal hij het natuurlijk niet meteen doen in het pessoa-tuig.
Stond hij wel goed afgesteld? te los heeft natuurlijk geen effect. Probeer het gewoon een paar keer, niet te lang achter elkaar, want het i best zwaar voor ze. Edit, ff in je profiel gekeken, ik denk dat je pony de bedoeling van het pessoa tuig niet helemaal snapte. K zou het gewoon nog es proberen, misschien kan iemand op stal je ff helpen?
Zelf longeer ik regelmatig met pessoa tuig, en het bevalt prima. Paard wordt er lekker los van, en sterker!
00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.
ik zou ook met pessoa gaan longeren. word je paardje lekker los van. inderdaad een paar keer doen en je ziet zeker verschil!
Wendy1989
Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-09 19:17
de pessoa was ook voro het mooie te los afgesteld maar ging er wel goed van nageven en ontspannen enz. dat de pony het misschien nog niet helemaal snapte kan goed kloppen heb het ook nog maar 1x gebruikt bij haar
Als ie te los zit, mis je inderdaad dat vwnw effect, en dus ook de achterhand die geactiveerd wordt.
Wanja
Geplaatst: 29-07-09 20:19
Ik train ook veel met pessoa, vind het een heel fijn hulpmiddel om je paard doelgericht te longeren. Heb je de handleiding van de pessoa bekeken? Daar staan de verschillende posities in uitgelegd.