Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
: de boommaat is afhankelijk van de schoft en schouders van het paard. Hoe breder het paard, hoe breder het zadel moet zijn. Dus eigenlijk heel logisch. Je moet alleen wel weten wat je doet. En daarom bestaan er dus zadelpassers
mo_van_dijk schreef:Sorry![]()
Ik denk dat TS er per definitie niet zoveel kaas van heeft gegeten. Ik zou echt nooit een zadel op MP kopen zonder dat ik zeker weet dat de boom, soort kussens, lengte zadel etc. goed zijn voor mijn paard!
). Ik vraag me vooral af hoeveel ruimte er aan de zijkant van de schoft moet zitten. Momenteel heb ik een - door een prof - verbouwde KN, en ik vind het al jaren een rotzadel. (Dit zadel ligt overigens wél goed, mijn zadelmaakster heeft dit recentelijk bekeken en opgevuld waar nodig.)
Wat de ruimte tussen de kussens betreft: dat weet ik niet of je kunt zien dat dat wijd genoeg is. Je zou dan moeten weten wat voor doornuitsteeksels je paard heeft. Wel weet ik dat veel paarden kamers met te smalle kamers hebben.
mo_van_dijk schreef:Sorry![]()
Ik denk dat TS er per definitie niet zoveel kaas van heeft gegeten. Ik zou echt nooit een zadel op MP kopen zonder dat ik zeker weet dat de boom, soort kussens, lengte zadel etc. goed zijn voor mijn paard!