hestejente schreef:Okee, dus een combinatie van beide. Aan een ander hoofdstel heb ik een bit met ongebroken mondstuk en een tongboogje, ik dacht dat hij daar prettiger op liep vanwege het model maar dat bit is wel ook lichter. Mijn portemonnee zal er vrees ik aan moeten geloven en ik zal ben ik bang toch weer op zoek moeten naar een lichtgewicht bustrens. Is er verder nog een reden dat jij een ongebroken bit hebt aslo?
Nou, eigenlijk moet je het voornl. rijtechnisch oplossen, maar een ander bit kan helpen. Die merrie heb ik al tijden niet meer, het bit (met hoofdstel e.d.) heb ik toen mee verkocht. We hebben hier nog wel een ander ongebroken bitje liggen en daar onze 2 huidige paarden wel eens mee gereden, maar die lopen er echt niet fijn op. Ik vind het soort bit heel erg paard afhankelijk. Ik durf niet te zeggen dat door een zwaarder bit een paard juist meer gaat hangen, maar die merrie liep wel het fijnst op lichte bitjes zoals die ongebroken. Een myler heb ik toen ook geprobeerd en liep ze ook wel redelijk op, maar vond ze erg duur, dus ff verder geprobeerd en toen kwam ik bij die ongebroken uit.