Dressuur of VZH?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jacquelien_x

Dressuur of VZH?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 16:33

Wat zijn de extra functies en de voordelen van een dressuurzadel
in vergelijking met een vzh?

Alvast bedankt!

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:35

ik denk dat een vzh meer voordelen heeft dan een dressuur want je kan meer met een vzh, springen ,dressuur en dat kan je met een dressuur niet (sommige spingen er wel mee). ;)

capriz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:47

Ik heb korte tijd met een vzh gereden en ben dan overgeschakeld naar een dressuur. Mijn houding is door het dressuurzadel stabieler geworden en mijn benenwerk rustiger, je zit meer "in" het zadel.

LisaB

Re: Dressuur of VZH?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:50

Een dressuurzadel is idd beter voor je houding. Je maakt jezelf makkelijker lang, zit dus rechterop en kunt hulpen beter doorgeven. Een vzh-zadel kun je weer meer kanten mee op. Wil je graag dressuur rijden en springen? En heb je geen geld voor 2 zadels, of vind je 2 zadels onzin? Dan kan je beter voor een vzh-
zadel kiezen. Met een dressuuzadel springen zou ik je niet aanraden, dit zadel heeft namelijk weer veel verkeerde invloed op je houding tijdens het springen.

Mizora

Re: Dressuur of VZH?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:02

Het is persoonlijk. Zelf ga ik slechter zitten van een dressuurzadel, het hindert me in de hulpen doorgeven. Maar voor sommigen is het juist andersom. Als je een zadel gaat kopen kan je dat eens bij wat stalgenoten uitproberen wat voor jou het prettigst is. Ook hangt het erg af van het type.