Graaskorf?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Graaskorf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 10:47

Ik denk er over om mijn Haflinger en eventueel mijn shet ook een graaskorf om te doen zodat ze wat langer op de wei kunnen staan.

Wat voor ervaringen hebben jullie met een graaskorf? Kunnen ze hem bijv. snel af krijgen?

Welk merk zou ik moeten nemen?

Welke maat? Mijn Haflinger heeft bitmaat 14.

Hoe kort/lang moet het gras zijn?

Talithah

Re: Graaskorf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:41

ik heb hier nog zo'n emmertje gebruikt als graaskorf,maar vond het zelf echt niets bij mijn paard.nu staat hij gewoon op heel kort gras,en het gaat gelukkig goed :)

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:43

Ik heb een graaskorf van de Paardendrogist, die van imperial riding. Ik vind het een superding +:)+ Jazz werd snel hoefbevangen en elke keer binnen staan vind ik geen oplossing dus heb ik een besteld. Ze kreeg hem de eerste keren heel snel af, maar dat is een kwestie van op maat maken. Nu heb ik hem wat veranderd en zit die wel goed.

Ze eet er zover ik weet echt heel weinig mee, dus hij gaat 3 dagen om, 2 dagen af. En voor het rijden en daarna mag ze nog even grazen op kort gras.

ulle_nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 18:35

ik gebruik de greenguerd nu een maand of twee en mijn merrie heeft hem van 9 tot 17 uur om het werkt super!!
ze is mooi slank en krijgt genoeg binnen en kan de hele dag op t land...ze vind het prima en moest uiteraard ff wennen maar nu super!
ze is 1.60 en heb een full en om het halster bont gedaan ivm schuren en bij haar kin een stukje gelpad gedaan voor het schuren!! ik vind het DE UITVINDING!!!

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:44

hey ulle_nina waar heb jij die Greenguerd gekocht? en welke heb jij? ik heb nu een gewone korf, z'n zwarte maar vind hem vrij groot en belemerd de neusgaten ook en hij krijgt nu schuurplekken op zijn neus. ik zag net een plaatje van een greenguerd en die zit eigenlijk alleen maar om z'n mond. dat lijkt me positief!

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 17:26

ik heb ook die van imperial riding. Mijn merrie heeft hem niet afgekregen, maar wel veel mee geschuurd, met wondjes als gevolg. Denk dat ie net iets te groot was. Heb maat cob maar pony was veel te klein denk ik.