verende stijgbeugels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

toutesuite

verende stijgbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 09:18

Ik krijg de laatste tijd hier en daar wat informatie over verende stijgbeugels van GPG. Heeft iemand daar al ervaring mee en zo ja, positief of negatief? Ik zit erover na te denken of het iets voor mij is maar weet het niet zeker. Ik heb we een beetje last van mijn knieën en ze zeggen dat die beugels dan helpen! Kan iemand mij hier iets over vertellen?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:36

ik heb zoiets van sprenger:

Afbeelding

het zwarte is van rubber, en zeer elastisch.. verder zijn heb best smalle beugels wat ik ook heel fijn vind.

ik vind ze echt super lekker rijden..

toutesuite

Re: verende stijgbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 12:25

Ik ken ze van sprenger maar die doen niet wat het voor mij moet doen. De sprengers bevorderen het doorveren in je gewrichten dus die ontlasten niet! Ik heb ze al geprobeerd maar daar werden mijn knieproblemen juist erger van!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:27

Ik heb ook die van Sprenger, helpen bij mij juist wel heel goed. Ook gekocht
i.v.m. pijnlijke knieen en nu geen last meer van :)

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:29

Ik heb de GPG aan allebei mijn zadels zitten, ik vind ze ideaal.
in het begin is het even wennen maar daarna heb je het al niet meer in de gaten.
wat ik er nog fijn aan vind is de pro grip, modder/zand/ e.d. blijft niet op de beugel liggen maar valt door de gaten erdoor.
dus nooit gladde beugeblokjes door modder/zand wat aan je schoenen zit.
ik weet niet waar je ergens woont, maar als je een keer in de buurt bent mag je ze gerust een rondje uitproberen hoor.

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:32

Wat jij bedoeld zijn volgens mij die ronde "kokertjes" die je tussen je beugleriem en beugels moet bevestigen. ze zijn er in 3 soorten, afhankelijk van je gewicht. Heb er zelf niet mee gereden, maar schijnt idd je gewrichten te ontlasten

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:48

LisaB schreef:
Wat jij bedoeld zijn volgens mij die ronde "kokertjes" die je tussen je beugleriem en beugels moet bevestigen. ze zijn er in 3 soorten, afhankelijk van je gewicht. Heb er zelf niet mee gereden, maar schijnt idd je gewrichten te ontlasten

je hebt er verschillende in.
je hebt er ook complete beugels van
http://www.gpgstirrups.com/product_thum ... w=79&h=120
gpg pro-grip

http://www.gpgstirrups.com/images/aadou ... tysite.jpg
Pro-grip double safety

http://www.gpgstirrups.com/product_thum ... w=79&h=120
Standaard GPG

en een losse adapter waarmee je je beugels die je al hebt dus kunt blijven gebruiken
http://www.gpgstirrups.com/images/_MG_7164.JPG
GPG adapter

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:51

oh ja nu ik ze op foto zie weet ik weer dat er ook complete beugels van bestaan

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:04

Verplaatst BEH --> HAR.

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:04

Ik heb ook die nieuwe adapters, die je tussen je beugelriem en beugels bevestigd. Ik vind deze er veel beter uitzien dan het oude model. En het belangrijkste, ik vind ze heerlijk om mee te rijden. Ik heb zelf geen last van mijn gewrichten, maar mijn zit is er wel door verbeterd.

Talithah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:38

werken deze stijgbeugels echt goed? ook bij pijnlijke enkelgewrichten,weet iemand dat?

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 07:22

Ik heb de GPG ook. Moet zeggen dat ik er op dit moment niet meer mee rijd. Ik heb een afgescheurde kruisband gehad en ben daar aan geholpen. Ik heb ruim 5 jaar met die beugels gereden en kon het verschil goed merken. Ben nu terug gegaan naar de normale omdat ik ze wat zwaar vond en het is niet makkelijk opsteken. Maar als je last hebt kan ik ze zeer zeker aanraden.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 07:26

Ik heb ook sinds enkele maanden ook de GPG beugels met Pro-grip. Gekocht vanwege pijn aan de knieën en enkels. En ze werken voor mij perfect!! Ik heb moeten wennen aan de puntjes op de pro-grip, mijn voeten bleven te goed in de beugels.. Ook mijn enkels zijn stukken soepeler geworden, ik zette ze blijkbaar vast om de pijn in de knieën te ontlasten..

Harlekijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 07:37

Ik rijd al jaren met de GPG beugels (zijn door mijn hoefsmid ontwikkelt). Ze zijn echt ideaal! Ik kan ze je echt aanraden. Mijn knie problemen zijn verleden tijd. Als ik ze niet gebruik (bv als ik een paard van iemand anders rijd), kan ik daarna bijna niet meer lopen van de pijn.

Je kunt de 'veer' zelf instellen, in het begin is het wennen. Dan lijkt het net als je op een trampoline zit, maar na een paar rondjes wen je er zo aan.

manthie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:03

Heb de sprenger beugels, had beetje last van mijn knieën en veel last van mijn rug. Nu ik de sprengers heb, heb is soms nog beetje last van mijn rug...

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:37

Ik heb de GPG's al jaren, aangeschaft na een enkelprobleem en wil nooit meer gewone stijgbeugels :n Door artrose kan ik mijn enkel niet meer ver buigen maar met de GPG's heb ik geen pijn meer, zelfs niet na een crossles met veel afsprongen.
Onder de crossruiters zijn de beugels geliefd omdat ze de klappen opvangen die anders je gewricht moet opvangen. Maar zoals al eerder gezegd, je moet eraan wennen :j Ik ken ruiters die ze geprobeerd hebben en er niets aan vonden .... dus een tip, probeer ze eerst te lenen om te voelen hoe het rijdt voor je ze aanschaft want ze zijn best prijzig.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 07:28

miss_simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:07

nog nooit van gehoord..wel van die beugels die met je voet meebewegen... maar jij hebt het over beugels die zich in lengte aanpassen?

toutesuite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 20:59

ik heb de nieuwe adapters van GPG inmiddels geprobeerd. ze zijn echt IDEAAL!! op de site van GPG staat een dealerlijst: www.gpgstirrups.com. ik zou het echt eens proberen als ik jou was, ik voel écht héél veel verschil!! succes en laat 't weten als je ze geprobeerd hebt!

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:23

Ze hebben ze toch ook in goedkopere varianten? :o

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 05:19

Carientje93 schreef:
Ze hebben ze toch ook in goedkopere varianten? :o

goedkoop is duurkoop, wellicht kun je ze gerust goedkoper krijgen maar het is een investering die het absoluut waard is en je krijgt absoluut waar voor je geld.
soms worden ze ook wel op marktplaats aangeboden, heb je ze toch een stukje goedkoper

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 05:43

Ik heb ze ook en vind ze echt heel fijn. Je moet er idd wel aan wennen want het rijd heel anders als met vaste beugels, maar het voordeel van deze vind ik dat je ze zo 'stroef of soepel' in kunt stellen als je zelf wilt.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 07:55

vind ze wel duur, maar als het helpt?

ik heb nu van die beweegbare beugels (goedkope variant) met rubber aan de zijkant maar die piepen verschrikkelijk
iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
ik kan niks tussen het rubber spuiten ofzo want dat zit er te strak omheen

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:33

Ik heb een paar GPG's te koop. Dus als er mensen belangstelling hebben...

Als j pijnlijke knieen hebt zijn deze beugels inderdaad ideaal.