enyway... Ik zat zelf dus te denken aan de Cavaletti TC, Fryso Profile en de Fryso Legacy.
Ik heb geen verstand van geen van deze zadel en geen ervaring. Heb een enkele keer op de Legacy gereden en weet dat hij lekker zacht zit, maar ik ben iets minder fan van gedwongen zit. Daarom dacht ik de profile, daar (althans, staat op tweespan) heb je een minder gedwongen zit. Maar ook dat de profile zeer geschikt is voor paarden met een korte rug. Mijne heeft dat alleen niet, mijne is redelijk lang. De cavaletti is een redelijk nieuw merk en heb op Bokt veel reactie gelezen over de slechte service. Ik zit dus best wel een beetje te twijfelen. Want ik wil toch best wel even heel lang mee met het zadel dat ik nu ga kopen(die van nu heb ik slechts 2 jaartjes op mijn paard) en wil daarom zoveel mogelijk meningen van mensen die ervaren zijn met dit zadel en er misschien meer + objectief naar kunnen kijken.
Dus... wat vinden jullie van de hierboven genoemde zadels?
Ik heb echt geen idee en hoop misschien iets wijzer te worden van de reacties.
Misschien hebben andere friese paarden mensjes eenzelfde probleem gehad, dan mag een ander zadel natuurlijk ook naar voren worden gerbracht. Of misschien denkt iemand juist dat een ander fryso zadel beter past bij mijn fries; dus lange rug, hoge smalle schoft en ergens gehoord viavia niet een al te sterke rug. Het lijkt mij dat je zo niet plat kunt zien welke misschien beter zou passen, maar je weet maar nooit

Probeer een beetje te 'inventariseren' wat betreft meningen over de drie zadels. En mijn grote vraag of de profile ook daadwerkelijk alleen maar goed past op paarden met een korte rug. Ik vind tweespan daar niet helemaal duidelijk in op de site
.