Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
er zijn verschillende sites wara je een hoofdstel voor bv een week kan huren voordat je er een aanschaft
ik heb een tijdje een (manege-)paard gereden dat op buitenritten een sterke eigen wil had, en niet altijd af wilde remmen op commando van manege klanten. Veel mensen gingen hierdoor steeds harder trekken in zijn mond, of de druk in zijn mond hoog houden (constant trekken) om zijn snelle pas in te houden. Waardoor paardlief nog méér een hekel kreeg aan het bit, en zich er, jawel, geheel voor afsloot.
nog even een aanvulling op bitloos: Als het paard heel gevoelig is, maakt het niet uit of je nu met of zonder bit rijdt, als de ruiter een ruwe rijstijl heeft, of het paard datgene wat je vraagt eng vind/nieuw vind, zal het in alle gevallen botsen, met of zonder bit.
funnygirl1 schreef:nou het probleem is dat ze heel erg gevoelig is in der mond,
daarom gaat ze tijdens het galoperen lekker der eigen gang omdat ze weet dat je het met benen en zit moet doen,
ze gaat alle kanten op en kan dus alleen terug gebracht worden met het hoofstel maar dat accepteert ze niet,
ik kan goed rijden op been en zit maar ik kan niet op een paard rijden dat het bit niet accepteert en heel lastig is met op de hoefslag rijden,
dus leek mij bitloos verstandig

funnygirl1 schreef:ik rij niet voor niks springwedstrijden ik keek is naar je foto christy maar ik zie zo al dat JIJ beter moet leren rijden je handen liggen verkeerd