Neckrope versus bit

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Neckrope versus bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 19:32

Hallo,

Ik moet het nu echt even kwijt...
Ik rijd mijn verzorgpaard met een neckrope en ik heb (vrij) veel foto's op hyves.
Nou krijg ik bijna elke dag wel een reactie van; 'het is slecht voor je paard, je knijpt z'n strot dicht bla bla'

Nou de vraag, wat vinden jullie van een neckrope en vinden jullie dat een neckrope zieliger is dan een bit?
Ik kraak hierbij echt het bit niet af want er zijn zat mensen die er prima mee om kunnen gaan.

Maar wat vinden jullie nou van de neckrope?

Even uitleg over hoe ik 'm gebruik;

Eigenlijk hangt hij altijd los, tot ik afwend, dan pak ik hem op en stuur ermee. Als ik wil stoppen doe ik de neckrope naar voren en iets naar boven, meestal als ik al naar voren ga stopt hij al.

Dus is een neckrope nou echt zo 'dodelijk'? :+

(Sorry als 't niet goed staat)

criollolover

Re: Neckrope versus bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:33

laat maar eens een foto zien, kunnen wij beter beoordelen

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 19:38

Jaa, bedacht me later dat een foto wel handig zou zijn! :+

Zo stuur ik
Afbeelding

Zo hangt hij als ik niks hoef te doen.
Afbeelding

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:44

nou neem maar van mij aan dat hier niks mis mee is.
vind het juist heel knap dat je zo rijd!!
ziet er heel goed uit!

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:47

Ik vind dit super, ziet er geweldig uit, en zo zou iedereen moeten rijden. Je knijpt zijn strot helemaal niet dicht! En je paard heef geen strakke bandjes om zn hoofd, lekker veel vrijheid dus. Laat die andreen maar banketstaaf, het ziet er super uit

_RMHorse_

haha banketstaaf ipv l u llen

gitje65

Ik wou dat ik zo kon en durfde te rijden! Ik hoop het zeker eens te doen! Volgens mij is het juist heel vriendelijk en geeft het je paard heel veel vrijheid.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:48

Lekker laten kletsen op je hyves hoor! Hier is niets mis mee, denk dat ze stiekem jaloers zijn dat jij zo kunt rijden en dat zij dat niet kunnen met hun paard ;)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:48

Super dat je zo kunt rijden! Echt niet zielig hoor, juist hartstikke vriendelijk! :)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:53

ik heb je profiel bekeken en de enige aanmerking die ik kan bedenken is dat ik het niet zo handig vind om te stijgeren zonder zadel en met enkel een neckrope. Ik vermoed dat je dan toch (onbewust) vrij veel houvast van die neckrope nodig hebt, meer dan prettig voor het paard is. Maar misschien zit je daar ook wel dermate stabiel dat het alsnog prima kan, dat is van een foto niet te zien.
Verder ziet het er prima uit, keurig gebruik van een neckrope IMO! Hele prettige foto's!

Die reacties krijg je van mensen die geen idee hebben waar ze over praten en waarschijnlijk gewoon lekker willen rellen. Mijn advies: lekker links laten liggen en zo doorgaan!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:54

Ziet er goed uit hoor!
De mensen die dat zeggen zijn gewoon jaloers.. ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 19:54

Ok bedankt! ;)
Ik werd er al elke keer gek van en die mensen laten zich ook absoluut niet overtuigen.

Hier een paar reacties die ik kreeg;

Citaat:
Menno denkt: ooh joepie word weer mn strot afgekneld..

Citaat:
wat denk je dat een paard voel, ik heb liever een bit in mn mond dan een touw om me nek heb

Citaat:
Ja maar als je bitloos rijd en je gebruikt een nekring zeg maar die gebruik je zowel voor je evenwicht als om te sturen dat kan ik zien . Ik ben daar geen voorstander van . en dan zie ik ook nog een elle lange zweep.

Dan begrijp Ik het bitloos eigenlijk niet zo zeg maar

Citaat:
Nogmaals Ik ben zelf geen voorstander van een nek ring . Probeer zelf maar een te lopen met een touw om je hals en iemand die stuurt daarmee . dan begrijp je waarom ik dat zo vind.

ZUCHT! -.-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 19:57

Zwerte schreef:
ik heb je profiel bekeken en de enige aanmerking die ik kan bedenken is dat ik het niet zo handig vind om te stijgeren zonder zadel en met enkel een neckrope. Ik vermoed dat je dan toch (onbewust) vrij veel houvast van die neckrope nodig hebt, meer dan prettig voor het paard is. Maar misschien zit je daar ook wel dermate stabiel dat het alsnog prima kan, dat is van een foto niet te zien.
Verder ziet het er prima uit, keurig gebruik van een neckrope IMO! Hele prettige foto's!

Die reacties krijg je van mensen die geen idee hebben waar ze over praten en waarschijnlijk gewoon lekker willen rellen. Mijn advies: lekker links laten liggen en zo doorgaan!

Zonder zadel kan ik meer meegaan in de beweging! ;)
verder doe ik het alleen met neckrope omdat ik bang ben dat ik hem met halster uit z'n evenwicht ga brengen en hij moet in 't begin zelf zijn eigen evenwicht vinden! ;)

Gelukkig heb ik een ingebouwd zadel.. (AHUM :o ) en ga goed mee in de beweging.. ;p

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:57

@hanna nu, hier moet je toch gewoon om lachen
Doe jij maar lekker zo door ziet er leuk uit op die foto's

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:59

Die mensen zijn gewoon jaloers. Zoals je je neckrope op de foto's hebt zitten is er helemaal niks mis mee. Het wordt een ander verhaal als hij heel hoog zit, maar bij jou hangt hij mooi laag.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:00

eigenlijk ben ik ook jaloers, heb een 3 jarige, ik ben echt een dressuurpikster...dus hoofdstel met bit in.....
als ik dit zo zie dan denk ik wauw he, na 30 jr rijervaring heb ik nog nooit zo gereden, het lijkt me fantastisch!!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 20:00

liberty22 schreef:
@hanna nu, hier moet je toch gewoon om lachen
Doe jij maar lekker zo door ziet er leuk uit op die foto's

Ja, bij sommige moet ik ook echt lachen maar ik word er zo chagarijnig van als je ze elke dag krijgt!
Ik heb 't beste met me paard voor en dan krijg je zulke reacties! -.-

Maargoed, bedankt allemaal! :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 20:02

criollolover schreef:
eigenlijk ben ik ook jaloers, heb een 3 jarige, ik ben echt een dressuurpikster...dus hoofdstel met bit in.....
als ik dit zo zie dan denk ik wauw he, na 30 jr rijervaring heb ik nog nooit zo gereden, het lijkt me fantastisch!!

Ja, toen ik eens een foto zag vond ik 't ook zo geweldig!

DAT WIL IK OOK! *\o/*

En nu na een jaar oefenen.. voíla! :D

Je kunt 't eens proberen.. later.. :D

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:35

Heb je nog mee foto;s? k wil ze graag zien

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 21:07

Jaa ik zoek er wel ff een paar op! :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

;)

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:08

indrukwekkend hoor, en als je wilt stoppen dan???

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:10

een woord: WAUW

dit is echt HET Horsemanship

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:17

Hannah_Menno schreef:
Nou de vraag, wat vinden jullie van een neckrope en vinden jullie dat een neckrope zieliger is dan een bit?

Ben je gek :D Ik kraak met plezier wel het bit af. Een bit is een stuk metaal door een mond die even gevoelig is als de onze, en waar in een land met een traditie van 'Engels' rijden iemand die op je rug zit constant met z'n twee handen aan zit. In het beste geval alleen maar om wat richting te geven, in het slechtste om een krulletje te trekken.
Betrouwbaar buiten kunnen rijden op een neckrope is a different league ;) Die reacties zijn samen te vatten onder onbegrip, angst voor iets wat men niet begrijpt en zelf niet kan, en jaloezie.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:24

Haha, ik snap dat je moe wordt van zulke reacties, maar daar trek jij je toch zeker niets van aan!

Jij weet toch zelf wel heel goed waar je mee bezig bent. :)

Veel plezier met je mooie paardje, maar dat lukt al aardig zie ik. En als mensen blijven drammen, kan je ze toch gewoon blokkeren op hyves? Geen idee hoe dat moet, maar ik weet dat je dat op hyves kan instellen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 07:01

criollolover schreef:
indrukwekkend hoor, en als je wilt stoppen dan???

Zoals ik al zei, als ik wil stoppen doe ik de neckrope iets naar boven ;)
Ik zoek wel even een foto als ik die heb! :P
Heb geen foto. Maar om te stoppen deed ik 'm aan 't begin tot onder zijn kaak en dan stopte hij al, als ik nu iets voorover ga zitten om de Neckrope hogerop te doen snapt hij 't al! ;)