Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
MelodyT schreef:Maar als ze 3 uur aan het kauwen is met zo'n rit,kan dat dan weer niet juist TE zijn.Goed schuimen is teken van goede aanname van het bit maar de hele tijd ermee bezig zijn is dat wel goed?Of vraag ik nu juist iets heel raars?
IkenVin schreef:Mijn pony kauwt altijd op het bit als ik aan het uitstappen ben. Dat had bij mij niks te maken met het bit maar ik ken je paard niet. Of ga naar de een ruitersportzaak in de buurt of ze nog 'oude' niet kapotte of egt versleten bitten hebben die je zou kunnen proberen.
Evanescence8 schreef:IkenVin schreef:Mijn pony kauwt altijd op het bit als ik aan het uitstappen ben. Dat had bij mij niks te maken met het bit maar ik ken je paard niet. Of ga naar de een ruitersportzaak in de buurt of ze nog 'oude' niet kapotte of egt versleten bitten hebben die je zou kunnen proberen.
Nou, ik zou geen versleten bitten gaan proberen, die hebben een verkeerde inwerking. Bovendien is het verschil tussen een goed bit en een versleten bit groot. Ik zou gewoon proberen ergens een bit te lenen. Ik heb het trouwens ook ooit geprobeerd, en dan gewoon bij een ruitersportzaak. Dus misschien kun je bij een ruitersportzaak vragen of je het bitje mag proberen. Meestal mag dat zonder problemen.
Het is met ieder paard toch weer steeds uitzoeken waar ze goed en minder goed op reageren, en sommige maakt het ook niet uit.