Mooi bruin voortuig

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Mooi bruin voortuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 18:28

Ik heb dit hoofdstel: http://www.paardenshop.nl/images/import ... pg_280_299
en op m'n eigen merrie: http://i710.photobucket.com/albums/ww10 ... k/spr1.jpg

Een bruine HKM met lichtbruine stiksels.

Heb nu een zwart voortuig met martingaal, groen/geel elastiek. Maar die is echt aan z'n eindje, en de martingaal zelf is niet verstelbaar, dus vind ik ook niet erg handig.
Ik spring niet heel vaak, dus wil gewoon een beetje een net voortuig voor als ik besluit wel eens een parcoursje rond te springen.
Wil er ong. 50 euro aan uitgeven, dus Prestige/Stubben/etc vallen af. :7
Eisen zijn dat ie bruin is (ben niet zo'n zeur dat t exact dezelfde tint moet wezen hoor, maar geen london of diep chocobruin, want dat valt wel heel erg op) en dat het martingaalvorkje gewoon te verstellen is. Elastiek hoeft niet, mag wel.

Suggesties? :D

rowo

Re: Mooi bruin voortuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:20

Voor 50 euro kun je genoeg borsttuigen uitzoeken, maar de kwaliteit is dan wel een stuk minder natuurlijk. Ligt er maar net aan wat je wilt.

K heb zelf een borsttuig van Kentaur in het bruin. Was wel 110 euro... Let er wel op dat licht bruin altijd donkerder wordt door het vetten. Mijne was vele malen lichter dan het hoofdstel en zadel, maar is drastisch donkerder geworden.

*oliebol kan het plaatje niet meer vinden*

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:28

Die van Kentauer is idd mooi. Ik zou het hoofdstel mee nemen naar een winkel en zoals Rowo zegt hou er rekening mee dat bruin leer altijd donkerder wordt. Beste kun je even een onopvallend stukje leer iets insmeren met vet dan krijg je iig al een idee :j

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:29

Afbeelding

Dit is het borsttuig, maar dan in de kleur light tobacco. Die is heel licht in het begin maar is onwijs veel donkerder geworden.
Op www.manegefotograaf.nl staat wel een foto van mijn set, maar k kan hem niet kopieren :(

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:45

Ff met print screen:

Afbeelding

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 21:08

De Kentaur is idd mooi, maar wil juist niet zo'n dure omdat ik 'm misschien eens in de 2 weken gebruik (voor 1 paard). Ik leg dat geld dan liever bij een nieuw zadel. Hoeft ook geen 20 jaar mee te gaan.