Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
cornelie schreef:Er zit bij beide bitten een hefboomeffect ( hoe klein ook) dus het is niet een van de vriendelijkste bitten.
paardj schreef:Het gaat eigenlijk over een 7jarig paardje dat gevoelig in de mond is maar toch sterk.
roybrit schreef:paardj schreef:meer met je zit gaan rijden? of een dubbel gebroken bit?Het gaat eigenlijk over een 7jarig paardje dat gevoelig in de mond is maar toch sterk.
hestejente schreef:paardj schreef:Het gaat eigenlijk over een 7jarig paardje dat gevoelig in de mond is maar toch sterk.
Is mijn tienjarige ook, hij is zó sterk, en duikt, dat wil je niet weten. Af en toe moet ik 'm echt ophijsen (hij heeft een behoorlijk zware hals, ook nog eens een onderhals) Dat doe ik liever met een ongebroken dan met een gebroken mondstuk. Ik heb de kimblewick dus niet om 'm af te remmen, dat kan met geen enkel bit, maar om 1 keer duidelijk te zijn. Anders gaat hij hangen en daar moet hij juist vanaf. En ik rij 'm ook af en toe met een bustrens of kneveltrens maar daar vind ik hem minder fijn op lopen. Hij gaat er gewoon meer op hangen.
paardj schreef:roybrit schreef:Ik heb een dubbelgebroken bit
http://www.la-souliere.info/metalab.JPG
Hier kan ik ze supper mee rijden dressuurmatig, maar als ik begin te springen is ze gevoelig in haar mond. Toen had ik met een kimblewick gesprongen op wedstrijd en ze ging hier supper mee. Met dat dubbel gebroken bit kon ik ze niet goed met men zit rijden, maar met dat ander bitje wel
paardj schreef:ja idd, mijn gaat geregeld ook op men handen hangen en duiken, met die kimblewick loopt ze mooi opwaarts en draagt ze haar eigen

Citaat:Op je zit rijden heeft een bit niks mee te maken. Dan doe je blijkbaar toch teveel met je handen als je aan ander bit nodig hebt.
Waarom probeer je het niet op een rijtechnische manier op te lossen? Of met een martingaaltje oid?