Wintec: witte boom?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ibelia14

Wintec: witte boom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 20:45

Mijn paard past de rode boom in een Wintec 500 dressuur niet; er is te veel ruimte tussen schoft en boom |(
Nu wil ik het met een witte boome proberen, maar weet iemand hoeveel dit in ruimte scheelt?
Hiervoor had ik een KAdet dressuur en die zat goed...lijkt me niet dat ik over moet stappen op de Wintec Wide...?

Frasier

Re: Wintec: witte boom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:47

De witte boom is 1 cm breder, dus dat zal je waarschijnlijk een vinger schelen.

Hoeveel vingers kreeg je er nu tussen?

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 20:51

Ik kon mn hand er bijna tussen krijgen...:(

Frasier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:54

Dan zal wit ook niet gaan passen.... dat scheelt op zoveel niets..
Welke zadelmaker heeft je hiermee geholpen, of heb je het zelf gedaan?

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 20:58

Simons uit Heeten opperde een rode boom...Het zadel ligt goed op haar rug alleen is het net een kameel met die boom.
Echt naar want op dit moment heb ik een leenzadel (absoluut niet fijn) en mn oude zadel is kapot...Mijn e-pony is rond, breed en zonder schoft. Ik weet echt even niet hoe ik aan een goed zadel kan komen binnen mijn budget (ik heb uiteraard het allerbeste voor haar over - het is mijn lease paard - maar meer dan € 300 kan ik echt niet betalen.

Frasier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:12

Ginger0410 schreef:
...Het zadel ligt goed op haar rug alleen is het net een kameel met die boom.

Dan ligt het dus niet goed.

Heeft die meneer het paard ook gezien?
Wintec past niet op alles, zeker de goedkoopste versie niet.
Maar, gezien je budget zal het moeilijk worden, voor die prijs zal je waarschijnlijk blijven 'klooien' aangezien een vakman/vrouw erbij ook weer wat van je budget afknaagt... en dat laatste heb jij echt wel nodig bij je paardje... leuk he, een paard :D

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 21:22

Ja enig zo''n paard :D en ik wil haar uiteindelijk wel een keer kopen haha (ondanks alles *D ).
De zadelmaker is inderdaad geweest dus vandaar dat ik het even niet meer weet....En zelfs een Kadet paste, maar daar ben ik vanaf gestapt aangezien mijn boom binnen een half jaar in 1000 stukjes was.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:04

Dat je veel ruimte hebt tussen de schoft en de bovenkamer zeg maar van het zadel, wil niet altijd zeggen dat de boom te smal is.
Bij paardjes zonder schoft heb je dit eerder dan bij een paard met hoge schoft. Minimaal is 2 vingers boven elkaar als je erop zit. Het gaat erom dat de boom verder goed past en het zadel o.a. netjes horizontaal ligt. De kussens overal goed aansluiten, dus dat het zadel niet ergens brugt. De kussens niet te lang zijn tov de rug van het paard etc. Om dit te kunnen beoordelen zul je er dus eigenlijk een zadelpasser bij moeten halen.

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 09:15

Met de rode boom erin was er zoveel ruimte over, het zadel lag niet goed, het bewoog.
Met een smallere boom precies hetzelfde dus vandaar mijn twijfel of het met een witte boom gaat lukken. Ik denk dat dit zadel dan gewoon niet geschikt is voor mijn paardje. Dat kan toch zijn, dat sommige zadelypes gewoon niet goed liggen?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:28

Ik denk dat een witte boom dan idd ook niet gaat lukken en ja sommige zadels passen gewoon niet bij de rug van het paard. Zul je wrs toch op zoek moeten naar een andere. Mss een 2ehands van een goed merk?

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 09:43

Ik heb idd al even gebeld naar een goede Ruitersportzaak in de buurt.
Zij hebben goede tweedehandszadels, ook een aantal met brede boom dus daar ga ik even kijken deze week :D . Ik wil het liefst dressuur maar als een vzh beter op mn paard ligt, dan pas ik me wel aan haha.