Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Blijheid schreef:Het zadel waar ik mee rijd is ook hard, maar dat geeft geen problemen met doorzitten.
Ik denk dat het probleem er eerder in zit dat je dochter moeilijk kan doorzitten (door het vastzetten van de rug van je paard) en dan gaat "stuiteren". Als je stuitert is een hard zadel natuurlijk wel vervelend.
Neemt niet weg dat als je zelf goed kan doorzitten je daar geen last van hebt omdat je als het ware aan het zadel vastgeplakt blijft zitten.

jootje13 schreef:nou mijn dochter heeft nu 2x met een boomlloos zadel gereden en het probleem is opgelost
gisteren reed ze hem voor het eerst ermee en hij ging flink aan de kletter hij voelde zijn eigen bevrijd van dat knellende harde zadel
vandaag heeft ze weer gereden en had ze prive les en haar instructise zei het ook al sierd loopt veel meer ontspannen en hij ging nu niet aan de kletter hij liep heel erg ontspannen
dus het was wel degelijk dat zadel en had dus niks met rijtechnish te maken

LovesHerPony schreef:jootje13 schreef:nou mijn dochter heeft nu 2x met een boomlloos zadel gereden en het probleem is opgelost
gisteren reed ze hem voor het eerst ermee en hij ging flink aan de kletter hij voelde zijn eigen bevrijd van dat knellende harde zadel
vandaag heeft ze weer gereden en had ze prive les en haar instructise zei het ook al sierd loopt veel meer ontspannen en hij ging nu niet aan de kletter hij liep heel erg ontspannen
dus het was wel degelijk dat zadel en had dus niks met rijtechnish te maken
Dan zou ik eerder zeggen dat het zadel niet goed heeft gelegen, waardoor dat hij vervelend werd. Of dat een zadel nu een boom heeft of niet heeft niks te maken met het hard zitten, laat staan dat een paard erop reageert. Als de pony van je dochter er zo op reageert verwacht ik dat het oude zadel de pony niet goed paste (misschien zelfs opklemde).