welke neusriem??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

FBN

welke neusriem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 15:52

Ik heb met mijn paard een beetje een probleem de laatste tijd ze krijgt van alles schuurplekken nu dus ook onder de neusriem.
Ik ben al van een wat smallere gecombineerde neusriem naar een hoge dikke neusriem gegaan en we rijden met een bontje dr onder, maar welke neusriem is nou echt superzacht, dik & schuurt niet? :P

BKS

Re: welke neusriem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:56

Ik heb zelf een zogenaamde aansnoer neusriem van imperial riding. Deze is mooi breed en dik onderlegd met zacht leder, kan zowel in zwart als wit. Bevalt mij helemaal prima!

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:02

dobert ;) wel duur maar zeer zacht onderlegt van een soort schuim neopreen ..heb nog nooit wondjes gehad -schuurplekken

Evi01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:02

dan moet je paard wel echt extreem gevoellig zijn! een goed passende neusriem hoort niet te schuren dan is een bontje het enige wat ik me zou kunnen bedenken. elke neusriem is zowat hetzelfde.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 16:30

die ik er nu onder heb zitten is 4 cm dik dus daar zou het ook niet aan kunnen liggen maar het is bijna tot bloedens toe open.
Hij is ook echt dik onderlegd, was de dikste/breedste die ik nog had liggen. En ze heeft ook nooit een halster om, anders had het daar aangelegen denk ik..
Bij de singel heeft ze zich ook al kapot gelopen dus dat wordt ook nog een singelbontje aanschaffen en achter de oren is het ook al wat kaler aan het worden dus ik vrees dat ik dadelijk een bont paard heb...!!

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 16:31

Ze heeft dit trouwens met name in de zomer

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:10

zal dan denk ik door het zweten komen..heb je je neusriem niet te strak zitten?

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 20:05

@marissaM nee zeker niet ik hou niet zo van die dichtgesnoerde monden ;)

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:30

Mijn paard heeft dit voornamelijk ook in de zomer, ook onder haar superzachte Dobert neusriem. Het zweet eraf halen met een spons/doekje/afspuiten en tot de wondjes weg zijn gewoon een bontje (wel een echte!) of iets van zacht badstof eronder doen.
Zweet dat op een paard met een gevoelige huid opdroogt is een ramp, ik spreek uit ervaring...

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 11:04

Ik heb nu een badstofbontje dr onder liggen maar ik ga misschien eens kijken voor een echte ik heb het idee dat dat misschien beter werkt dat het zachter is. Dat afhalen van het zweet is idd een goed idee... ik doe dr normaal wel gewoon goed afspuiten ( maar dan doe je het hoofd natuurlijk niet natspuiten of dat doe ik in ieder geval niet) misschien dat dat ook al scheelt! is Dobert echt zo zacht?? Want ik wil anders best kijken of ik dr zo een kan kopen kost wel wat maar als het helpt dan wil ik dat best overwegen.

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 19:13

kan je niet neusriemloos rijden??:):) *western* heb je der ook geen last van;) Goed onderhouden Anky vind ik ook errug prettig!:)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 19:16

zeker weten dat het van de neusriem is en niet van het bit?
die kan namelijk ook nog wel een wat velletje pakken als het warm is ik heb er ook heel soms last van als het warm is
dat het bit net het velletje piekst

1_Daphne_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:23

Je kan ook proberen om er een stukje vilt tussen te doen.
beschermd goed en is makkelijk schoon te houden / wassen.