Zorgen dat het paard goed gepoetst is op de plekken waar de singel komt. Na het rijden singel afborstelen. Wat voor singel gebruik je? Zag dat je net een nieuw topic hebt aangemaakt met dezelfde vraag. Om het overzichtelijk te houden is 1x voldoende.
ik zou even goed opletten als je je paard aansingeld of haar velletje niet dubbel zit onder de singel, je kan haar voorbenen na het aansingelen ter controle even naar voren halen zodat haar huid niet dubbel zit. Verder smeer ik altijd Traumeel op schaafwonden, is wel prijzig maar werkt erg goed of Levertraanzalf komen er ook geen vliegen op en zo.
Past je zadel wel goed? Sommige paarden hebben het nu eenmaal, afspoelen met koud water is prima, wordt de huid hard van, maar daarna niets meer opsmeren, anders maak je de huid weer week.
Je kunt ook proberen om een tijdje met singel bontje te rijden. Neopreen singels zijn altijd wel wat zachter maar sommige paarden kunnen weer niet tegen.
Ik gebruik altijd babypoeder op schuurplekken, werkt erg goed.
Hanneke had het altijd heel erg!!! Wij hadden dan dressuurzadel met lange singelstoten, toen hebben we in het dressuurzadel korte singelstoten ingedaan en toen was het over, we hebben haar toen altijd met een thorowgood singel gereden
meikie
Geplaatst: 24-07-09 15:15
Ik heb ook een paard die vaak last heeft van singelwondjes, ik smeer er altijd groene leem op. De wondjes helen dan heel snel!! Als je een singelbontje gebruiken wilt dan wel een echte schapenwollen, he? De rest schuurt net zo hard. Ik rijd nu met een vilt singel, is een western singel dus ws niet makkelijk te krijgen in engelse versie, maar dit werkt voor mij perfect!
Silence
Geplaatst: 24-07-09 15:15
Mijn paardje had dat ook met een neopreen singel. Ik heb toen een bontje gekocht (Bij Epplejeck, kun je zelf op maat knippen) en sindsdien nergens meer last van.
Poneo
Geplaatst: 24-07-09 15:24
Pop schreef:
Ik zou ook een singelbontje gebruiken.
Inderdaad, dat wou ik precies zeggen.
Rixt_HVJ
Geplaatst: 24-07-09 18:53
ik gebruikte altijd een singel bontje. als je wil kan je hem overkopen. het werkt echt heel goed
Singelbontje inderdaad, maar zorg dat je niet ermee het water ingaat, en daarna richting zand oid. Heb ik namelijk gehad,, als je hem er dan afhaalt is het een grote moddelbal