Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
kaj schreef:Ik heb een prestige top dressage. Heerlijk zadel. Ik moet er wel opletten dat mijn benen niet te ver naar achter liggen (ik heb ook korte pootjes dus dan is dat sowieso al een aandachtspuntje), maar wellicht is dat voor jou wel prettig.
Nieuw behoorlijk prijzig maar 2ehands vaak goed betaalbaar.
Slieke schreef:Ik heb wel het idee dat je benen min of meer naar achteren "gedwongen" worden.
Ik zit dan ook eerdere met mijn benen wat naar achteren, dan naar voren.
Maar hij klinkt toch wel erg goed. Zadelmaker komt binnenkort weer opnieuw langs en dan maar even kijken of hij toch ook een 17 inch in de aanbieding heeft om even te voelen!
Maar hij heeft hier jaren domweg gehangen, omdat ik het niet over mijn hart kon verkrijgen hem weg te doen en altijd gehoopt hebt dat als ik ooit een paard kreeg hij erop ging passen. En ik bang was dat ik zo'n fijn zadel dan nooit weer kon vinden. Maar helaas... Maar dat is echt een zadel wat ik je aan kan raden! Lalidan schreef:Klimke miller, maar dan moet je wel even zoeken, want ze worden niet meer gemaakt. Diepe, zéér zachte zit (ik heb daarna nooit weer zo'n zacht zadel kunnen vinden!!), lange kniewrong, maar zonder al te zeer te dwingen.
Ik moet die van mij helaas verkopen, omdat de boom te smal is voor mijn paardje.....Maar hij heeft hier jaren domweg gehangen, omdat ik het niet over mijn hart kon verkrijgen hem weg te doen en altijd gehoopt hebt dat als ik ooit een paard kreeg hij erop ging passen. En ik bang was dat ik zo'n fijn zadel dan nooit weer kon vinden. Maar helaas... Maar dat is echt een zadel wat ik je aan kan raden!
, heb er thuis ook nog eentje die verkocht moet worden, bij gebrek aan een paard... Merk wel dat ze vrij moeilijk te verkopen zijn, omdat het geen héél gekend merk is (in vergelijking met Stübe, KN, Kieffer) en niet heel vaak verkocht wordt (omdat degene die er eentje hebben, hem kost wat kost willen bijhouden
)
Als jullie willen zou ik wel per pb iets meer info over jullie zadels ontvangen, aangezien ik ook opzoek ben naar ene goed zadel
woeliej schreef:kaj schreef:Ik heb een prestige top dressage. Heerlijk zadel. Ik moet er wel opletten dat mijn benen niet te ver naar achter liggen (ik heb ook korte pootjes dus dan is dat sowieso al een aandachtspuntje), maar wellicht is dat voor jou wel prettig.
Nieuw behoorlijk prijzig maar 2ehands vaak goed betaalbaar.
dit zadel heb ik nu en ben ik dus niet helemaal gelukkig mee. stalgenootje heeft er gister ook even opgezeten, ook zij zoekt precies een zelfde zadel als ik, en die was dus wel met mij eens. Het zadel geeft je geen steun aan de wrongen, of weinig in elk geval en de zitting is ook niet superdiep. Wij beide vinden er dus weinig 'gesloten' aan eigenlijk. Daarbij is hij dus ook wat te groot

TeeGee schreef:Misschien is de Kentaur Penelopa iets voor je?
Diepe zit, veel wrong en ongeveer 900 euro nieuw.
soeboenoe schreef:Ik heb nu een euroriding Luxor, die geeft goed steun aan je bovenbenen, maar laat je onderbenen iets meer vrij dan de diamant. Ik ben nog nooit zo tevreden geweest over een zadel!