boomloos rijden op een fries

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

yentl2010

boomloos rijden op een fries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 07:33

Ik zou graag willen weten of er mensen zijn die hun fries boomloos rijden
Ik vind de zadels er niet echt mooi uitzien het lijken wel shetland zadels en het lijkt mij dat je totaal geen grip heb ik bedoel geen goede zit
of heb ik het mis
Ons paard heeft waarschijnlijk last van zijn rug en daarom ook moeilijk om een goed passend zadel te vinden
we zitten te denken aan boomloos te gaan rijden
tips zijn welkom

Anoniem

Re: boomloos rijden op een fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 08:26

je hebt ook boomloos zadels die er wel meer als een boomzadel uit zien. Maargoed de rug van je paard lijkt mij toch een stuk belangrijker dan dattie een mooizadel op heeft

Anoniem

Re: boomloos rijden op een fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 08:29

Mijn stalhouders rijden met een boomloos westrenzadel op hun beide friezen. Wel worden ze door de osthopaat gecontroleert als dat nodig is.

Persoonlijk zou ik eerst het paard en de rug laten na kijken en in overleg gaan met de behandelaar of boomloos wat voor jullie kan zijn.

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 08:31

Er zijn tegenwoordig heel veel types boomloze zadels. Bijvoorbeeld de Barefoot dressuur lijkt op een gewoon boomzadel, echt netjes. Ff zoeken op internet.
En of het lekker zit... tja, dat is persoonlijk (ik wil geen ander zadel meer). Bij Barefoot kun je een week een zadel op proef krijgen. Als je er daarna een koopt kost het helemaal niks. Als je niet koopt, betaal je alleen de verzendkosten (12,50). Dat raad ik je aan!