Rossner v.s Henri de rivel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Flutterby

Rossner v.s Henri de rivel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 18:57

Een tijdje geleden heb ik een topic geopend over springzadels voor koudbloeden, eigenlijk niets uitgekomen :+
Het gaat dus om een welshcob pony van 1.48, ik heb al een bates&wintec maar nog geen springzadel.

Maar nu heb ik toch het volgende gevonden:

een Rossner Atlanta - verkrijgbaar met een wijde boom!
Afbeelding

een Henri de Rivel Event - verkrijgbaar in tobacco mét wijde boom :9
Afbeelding

heeft iemand ervaring met Henri de Rivel zadels? Op bokt is er zat over rossner te vinden gelukkig, maar moet zeggen dat een eventingzadel me toch ook wel aantrekt daar ik toch minimaal 2 keer per jaar een (oefen)cross rijd en in de toekomst ook zeker wedstrijdgericht wil gaan sgwen.

waar gaat jullie voorkeur naar uit & waarom?

maria_62

Re: Rossner v.s Henri de rivel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:41

Ik heb goede ervaringen met een HDR zadel. Weliswaar een dressuurmodel maar het is een fijn zacht zadel en blijft ook erg mooi, de kwaliteit is gewoon goed. HDR zadels zijn ook duurder dan Rosner en alle waar is naar zijn geld.

nic35

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:04

Ik heb ook een HDR, al een jaar of 6.
Ben er nog steeds erg blij mee, het ligt perfect, het zit perfect, en ondanks de kilometers die ik ermee maak ziet het er nog steeds "als nieuw" uit.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:12

Ik heb voor mijn eerste pony een HdR vhz-zadel gehad. Prima zadel hoor! :j Zag er na 6 jaar nog altijd als nieuw uit!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:18

Kwaliteit leer van HDR is vele malen beter dan dat van Rossner dat van rosner is tov HDR stug
en een nieuwe HDR hoef je dus niet zo zwaar in te rijden, je hoeft alleen te wennen aan het nieuwe zadel zoals aan elk zadel maar ik kan je vertellen ik doe deze die ik heb nooit meer van mijn leven weg! Ik heb trouwens een HDR Devrel eventingzadel.