ervaringen K&K dynamic

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

ervaringen K&K dynamic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 21:54

Hallo,

Ik ben opzoek naar ervaringen met het K&K dynamic bitje.

Mijn pony heeft een zeer gevoelig bekkie en dit is mijn laatste redmiddel( Ik hoef nu geen gezevel over bitloos!! )... graag zou ik de ervaringen met dit bit weten. Ligt hij fijn in de mond, is hij zacht of scherp, is hij stabiel en is hij zijn geld waard

swatch

Re: ervaringen K&K dynamic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:12

ik heb er sinds kort ook een en ik vind het wel een vrij dun bit.
maar ik vind het materiaal en de vorm van sprenger gewoon erg goed. Ben wel van mening dat je een stille hand moet hebben, maar dat is misschien ook wel een heel algemene opmerking.
Heb trouwens ook de KK ultra met dat rolletje erin en tussen deze 2 bitten merk ik weinig verschil.
Ze zijn het geld wel waard, en mocht het toch niet bevallen, dan kun je ze nog best voor een nette prijs verkopen.
Heb je trouwens ook wel eens een myler bitje geprobeerd? Dat was bij mijn vorige paard de oplossing, daar liep ze heel fijn op.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 22:15

Myler nog niet, ik heb liever een bit dat ik eens uit kan proberen(mensen in de omgeving oid) en dat is met myler helaas niet het geval. Dank je voor je reactie :)

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:18

nou er zijn wel ruiterzaken waarbij je het bit een week tot 2 weken kunt proberen. als het niet bevalt kost het je 10,-
Het voordeel van myler ten opzichte van de andere bitten is dat er geen notenkraker effect optreedt. Sommige paarden die wat schieterig/ banger in de mond zijn, hebben er echt baat bij.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:20

knabbelgirl schreef:
Myler nog niet, ik heb liever een bit dat ik eens uit kan proberen(mensen in de omgeving oid) en dat is met myler helaas niet het geval. Dank je voor je reactie :)

Welke maat heeft Katie? Anders wil ik je wel een van mijn Mylers lenen?

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:23

Ik heb een super goede ervaring met de K&K Ultra. Mijn vorige paardje was heel gevoelig in de mond (snel mond open doen en bit moeilijk accepteren) en bij de K&K was dit veel minder het geval. Het bitje is wel dun maar voor mijn paard had het een minder scherpe inwerking omdat het hem gewoon veel beter in de mond lag.

één nadeeltje was alleen dat ik de D-trens versie had en daarbij kreeg hij een klein beetje kale plekjes van bij zijn mond (waar het rechte stukje van het bit zit) maar echt ernstig was het niet.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 22:25

@Swatch: Nou dat heeft ze gelukkig niet. Die mogelijkheid hebben we hier wel, maar die winkel heeft geen mylers :n

@Sita: Als dat kan :oo 12.5 en 13.5 hang ik er allebei in, ze loopt op allebei fijn en 12.5 is wat strakker dan 13.5 :j Heb altijd afgewisseld en dit vind ze juist fijn :j

@Joopie7: Dank je voor je reactie! Ja ik heb nu 2 watertrensjes gehad(zelfss met bitringen) en ze kreeg overal wondjes van, dus misschien hier ook wel kale plekjes van, maar desnoods gooi ik er weer bitringen omheen :) Minder mooi gezicht maar pony gaat voor :j Bedankt voor je reactie :)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:27

Myler valt vrij groot, ik heb 11.7 cm. voor Shania dat kan je vergelijken met een 12.5.. :)
Je mag hem altijd eens passen, straks woon ik wat dichter in de buurt dus dan is dat wat makkelijker..

Ik heb 2 verschillende soorten, wel allebei level 1 met een D-ring, dus je kan ze beiden omstebeurt proberen.. :)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 22:29

oke :j nou als dat mogelijk is Siet :j zou ideaal zijn :j
Sowieso haal ik 2 bitten, ik denk iig de K&K, en als het bevalt ook de myler. Ik heb een spring en een dressuurhoofdstel, en wil kunnen afwisselen om haar fijn te houden