Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen met Anky zadels. Hoe is de kwaliteit?
Zelf heb ik een mooi tweedehands zadel gezien van Anky.Het is een relatief nieuw merk waar ik vrij weinig over heb gehoord en zelf nog geen ervaring mee heb, vandaar mijn vraag.
Zie graag reacties, ik ben benieuwd!
sarosxx
Geplaatst: 18-07-09 20:55
Ik heb er een en ben er zeer tevreden over. De reden dat ik hem (nieuw) gekocht heb is dat hij goed op mijn paard lag en hij zit lekker ook nog. Kwaliteit ben ik ook tevreden over.
ook ik heb een anky zadel de classic met verwisselbare boom. hij zit super!!!! het leer is zacht en soepel en hij past goed!! wat natuurlijk het belangrijkste is
de kwaliteit van t zadel zelf is super zit heerlijk maar vind wel dat je er een bouw voor moet hebben. De boom ben ik minder over te spreken 1 heb ik nieuw gekocht die boom was niets mis mee maar hoorde later van de koper dat de boom naar t verbreden was gescheurd/gebroken. Daar na heb ik op n tweedehandse gereden die zat bij tpaard wat ik reed, die bleek ook op de boom zwak te zijn en nat t aanpassen is deze ook gebroken.
Daar zou ik dus erg goed op letten of de boom etc in goede staat is en of t zadel goed past want de bomen zijn ook erg stug en kunnen weinig hebben.
Ik ben zelf niet laaiend over de kwaliteit. Zijn goede degelijke zadels (heb nog nooit iets gehoord over gebroken bomen). Alleen het leer is sneller lelijk. En wat mij opvalt bij de nieuwste is dat het leer van de bladen harder en stugger is. Verder blijft het gewoon een echt a-merk zadel, van zeer goede kwaliteit, alleen ik vind het beduidend minder als Prestige, Passier, kieffer enz.
Verder denk ik dat een vakkundige zadelmaker de boom van Anky zadels best kan maken (heb zelf ooit de medeontwerper van de zadels gesproken, hij vertelde me dat de zadels over het algemeen minder lang mee zullen gaan, alleen wel een betere pasvorm hebben). Ik heb zelf geen persoonlijke ervaring. Ik zie ze alleen wel vaak voorbij komen
Moncherette
Geplaatst: 19-07-09 18:46
Ik heb 2 jaar een Anky zadel gehad. Ik heb deze tweedehands gekocht bij Divoza. Ik vond het zelf een prachtig zadel en voor mijn gevoel zat het zadel erg lekker. Toch kreeg ik naar anderhalf jaar problemen, het zadel kwam mijn houding totaal niet ten goede en het ging schuiven en drukte in de rug van mijn paard. Ik heb er toen een erkende zadelmaker bij laten komen en die vertelde mij dat hij erg veel Anky's terug kreeg omdat mensen en naar verloop van tijd ontevreden over waren(over de kwaliteit van het leer in verhouding met de prijs). Hij heeft toen naar mijn zadel gekeken en we hebben toen besloten dat het beter voor mijn paard en mijn houding was om op een ander zadel over te stappen. Ik heb toen een Kieffer gekocht. Ik ben wel van mening dat het erg persoonlijk is, het ligt aan je houding en je paard. Ik heb geleerd dat veel verschillende zadels passen met een goede en erkende zadelmaker en mijn instructrice erg belangrijk is.